Habár a Red Bull nyíltan a Renault-t hibáztatta, amiért az idén kiesett a Forma-1 élvonalából, és nemcsak a Ferrari, hanem a Williams is megelőzte, a csapatnál nem titkolták, hogy az autójuk sem áll a helyzet magaslatán. A tavaly három nagydíjgyőzelmet arató Daniel Ricciardo úgy vélte, aerodinamikai téren is visszaléptek, elveszítve az előnyüket a gyors kanyarokban, amellyel még valamelyest kompenzálni tudták a hátrányukat a motorerő terén.
Mivel a csapatnál az utóbbi időben több személyi változás történt – Adrian Newey a háttérbe húzódott, Peter Prodromou aero-főnök átigazolt a McLarenhez, Sebastian Vettel pedig a Ferrarihoz távozott –, könnyű volt arra a következtetésre jutni, hogy a Red Bull csillagának a zsinórban nyert négy vb után leáldozott. Erre azonban kezdenek rácáfolni: a spái középső szektorban például annak ellenére ők voltak a leggyorsabbak a Mercedes után, hogy a kis légellenállás érdekében az ellenfeleiknél sokkal laposabb hátsó szárnyat kellett használniuk.
Ricciardo most elismerte, hogy a szezon elejéhez képest már jobban értik az RB11 működését.
Szerintem visszatértünk az egy évvel ezelőtti szintünkre"
– mondta az Origo GPhírek kérdésére Monzában az ausztrál. „A szezon korábbi részében úgy tűnt, mindkét téren vannak gondjaink, a kasztni sem az igazi. A tavalyi tapasztalataim alapján az volt az érzésem, hogy gyengébbek lettünk, de azóta sok fejlesztést kaptunk. Szerintem Silverstone-tól kezdve lendületben vagyunk, könnyebb dolgunk lett az autóval, ezért sokkal elégedettebbek is vagyunk vele."
„Ami a motorteljesítményt illeti, nem szeretem ezt a kifejezést, de eleve majdnem lehetetlen volt egy év alatt ledolgozni a hátrányunkat, ezért tudtuk, hogy a szezon során végig le leszünk maradva. Ezért építünk az olyan pályákra, mint Szingapúr és pár másik, ahol nem múlik annyi a motorokon, fontosabb a kasztni, ezért akár a dobogóra is van esélyünk felkapaszkodni."
Ez a Red Bullnak az idén eddig csak egyszer, a Hungaroringen sikerült, bár ott mindkét versenyzőjével. A trend azonban felfelé mutat – a nekik nem kedvező vonalvezetés ellenére Spában Ricciardo megszerezte az 5. rajtkockát, Danyiil Kvjat pedig a 4. helyen ért célba –, ezért valószínű, hogy Mercedes hajtásláncával a Red Bull sokkal veszélyesebb lenne.
A felvetés nem feltétlenül hipotetikus, mert a csapat nem csinál belőle titkot, hogy szeretne átpártolni a német motorszállítóhoz, és a lehetőséget a Mercedes is mérlegeli. Lewis Hamilton kevéssé meglepő módon nem rajong túlzottan az ötletért.
Ha komolyan meg akarjuk nyerni a vb-t, valószínűleg nem érdemes erőltetni"
– mondta Monzában. „A Red Bull nagyszerű csapat, de ez olyan lenne, mintha a Ferrarinak adnánk motorokat. És nincs is rá igazán szükségünk, anyagilag sem nyernénk vele semmit. Jó így, ahogy van."
Hasonlóan viszonyul a Red Bull-Mercedes kombinációhoz a Williams megbízott csapatfőnöke, Claire Williams is. „Hát, az igazat megvallva nem tölt el óriási örömmel" – ismerte el róla.
Pillanatnyilag a Red Bull előtt vagyunk, de nem fognak örökre a hullámvölgyben maradni."
Hamilton és Williams álláspontja érthető, a Mercedesnek azonban vannak magasabb szempontjai is: a Red Bullon keresztül könnyebben meg tudnák szólítani a fiatalabb közönséget, és újra felkelthetnék az érdeklődést a sportprogramjuk iránt, amikor a nézők kezdenek ráunni a fölényükre. A Red Bullnak ugyanakkor nagyobb szüksége van rájuk, mint nekik a Red Bullra, és az is kérdés, hogy egy ügyfélcsapat legyőzhetné-e a gyári Mercedest.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!