Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton powers through a corner during qualifying of the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 19, 2016. / AFP / Paul Crock / IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE
Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő pályafutása 50. pole pozícióját ünnepelhette, 3 tizedre megközelítette a melbourne-i pályacsúcsot. Rosberg abban reménykedik, hogy a 2. rajtkockából is jó lehetősége nyílik a győzelemre vasárnap.
Lewis Hamilton lehengerlő teljesítményére egyelőre nincs ellenszere a mezőnynek Ausztráliában. A brit pilóta péntek reggeltől folyamatosan az élen áll, lehet eső, lehet napsütés, a versenyek között állandóan bulizó brit megingathatatlannak tűnik. Bár az előző szezon végén leeresztett, és Nico Rosberg zsinórban háromszor is nyerni tudott, most ismét ő vette át a kezdeményezést, miközben a német az elmúlt két nap során több vezetői hibát is vétett.
Az utolsó köröm volt a kedvencem,
amikor láttam, hogy javítok az időmön, és azt hiszem, úgy 4 tizeddel gyorsabb voltam az addiginál” – nyilatkozta a Sky Sportsnak a brit, aki 2,5 másodpercet faragott tavalyi, még a lágy gumikon elért pole pozíciós idején, ezzel pályafutása során az 50. alkalommal rajtolhat majd az élről. Hamiltonnak ráadásul már nem is volt szüksége arra, hogy egyedüliként 1:23-as kört fusson, mert Rosberg a korábbi eredményét sem tudta felülmúlni, így már két perccel a leintés előtt ünnepelhetett.
„Azt észrevettem, hogy a többiek nem tudták összerakni a köreiket, de nekem ez minden alkalommal sikerült” – újságolta. „Biztosra kell menni, nem szabad hibákat elkövetni, és
minden kört ki kell használni, mert ha nem, a többiek átugorhatják az embert
vagy megléphetnek, és a következő körben már nehéz lehet javítani. Ezért próbáltam mindig emelni a szintet, ez szuper izgalmas számomra.”
A brit pilóta rámutatott, hogy a rádiózás visszaszorítása miatt a versenyzőknek sokkal felkészültebben kell felállniuk a rajtrácsra, mert a váratlan helyzetek esetén
a csapat nem mondhatja meg nekik, hogy mitévők legyenek.
„Ezt izgalmasnak tartom, mert újszerű, és remélem, hogy látványosságot eredményez. Erősen kétlem, de majd meglátjuk” – tette hozzá, és az időmérő kapcsán is arra kérte a közönséget, hogy nyilvánítsanak véleményt, amiből a döntéshozók is következtetést vonhatnak le.
Hamilton fölénye mellett a Mercedes napját Rosberg 2. helye tette teljessé. A német pilóta felhívta rá a figyelmet, hogy a szezon még csak most kezdődik, de úgy véli, „lenyűgöző, hogy már harmadik éve jelentős előnnyel érkezünk ide.” Hamilton 0,838 másodperccel végzett a 3. rajtkockát megkaparintó Sebastian Vettel előtt - ez ugyan 6 tizeddel kisebb előny a tavalyinál, 1:23.837-es időeredménye azonban
mindössze 3 tizedre van a melbourne-i, még a V8-as korszakban felállított pályacsúcstól.
Rosberg a saját teljesítményével nem volt elégedett, miután egyedül a pálya harmadik szektorában győzte le Hamiltont. „Természetesen nem örülök a 2. helynek. Az utolsó köröm a Q3-ban jól sikerült, de
Lewis még jobb munkát végzett, ennyi az egész.
A 2. helyről rajtolva is jó lehetőségeim lesznek” – reménykedett.
A Mercedes technikai vezetője, Paddy Lowe szerint a melbourne-i időmérő „az év legfontosabb órája”, mert „itt derül ki valójában, hogy ki milyen autót épített a szezonra, hiszen ez az első alkalom, amikor összemérjük magunkat az ellenfelekkel, és maximális teljesítmény, a legkisebb tömeg mellett feszegetjük a határokat.”.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!