Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton drives during the third practice session at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 27, 2016 ahead of the Belgian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / JOE KLAMAR
Vágólapra másolva!
A hétvége előtt még jó ötletnek tűnt bevállalni az erőforrás-csere miatti büntetéseket, de a vártnál jóval magasabb hőmérsékletek miatt Hamilton már másként döntene. Rosberg is küszködött.
Újabb pole pozíciót ünnepelhet a Mercedes a Belga Nagydíj időmérő edzése után, de a pohár csak félig teli számukra, mert Lewis Hamilton csupán a mezőny végéről indulhat a hétvégére tervezett erőforrás-cserék miatt. A pontverseny éllovasa elismerte, furcsán érzi magát az alibi időmérő után.
„A mai nap nagyon fontos volt számunkra, hogy az autó biztosan rendben legyen holnapra. Annak viszont semmi értelme nem volt, hogy ma iramot diktáljak” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. A vasárnapi gumiválasztással kapcsolatban megjegyezte: „Azt tudjuk már, hogy a közepes és a lágy a legjobb abroncs. A szuperlágy borzalmas” – utalt arra, hogy ezt kerülni fogja a futamon.
Hamiltonnak nem lesz könnyű dolga a mezőny végéről Forrás: AFP/Joe Klamar
Hamilton már régóta tudja, hogy büntetéseket kap, mert erőforrás-cserékre volt szüksége, a Mercedes direkt a spái vagy a monzai futamra időzítette a hátra sorolásokat, mert e két pályán a legkönnyebb az előzés.
Olaszországban statisztikailag 5%-kal nehezebb dolga lenne Hamiltonnak, de az időjárás láttán már inkább nem Spában töltötte volna le a büntetését.
„Itt nem vagyunk simán gyorsabbak, és a hőmérsékletek miatt talán ez a legrosszabb hely, hogy bevállaljam a büntetést. Mindenkinél nagyon erős lesz a gumikopás, két-három kerékcsere várható. Nem tudom, hogy ki lesz majd képes vigyázni az autójára, és ki nem. A gumikkal mindannyian küszködünk, nem egy laza napra számítok, amikor egymás után levadászom a többieket. Lehet, hogy megelőzök három autót, aztán elszállnak az abroncsaim.”
Rosberg a vártnál nehezebben szerezte meg a pole-t Forrás: AFP/Loic Venance
Csapattársa álláspontját a nagy csatában pole pozíciót szerző Nico Rosberg is megerősítette. A Mercedesben volt elég tartalék, így Rosberget még akkor sem fenyegette veszély, amikor a Q1-ben és a Q2-ben is lágy gumival küldték ki, de a leintés után elismerte, hogy nem vezetett egyenes út a sikerhez.
Nagyon nehéz hétvégénk volt eddig, különösen délelőtt voltunk lemaradva az egykörös tempónkkal”
– ismerte el. „Nem volt könnyű dolgunk az időmérő előtt, de végül is elvégeztük a feladatunkat. Elég sok módosítást végrehajtottunk az autón, és minden összeállt, ezt örömmel látom” – mondta az első spái győzelmére hajtó pilóta. „Nem voltunk elég gyorsak.
Meleg van, és a Pirelli által előírt guminyomás is magas,
úgyhogy elég más világ uralkodik odakint. Sok dolgon változtatnunk kellett, és alkalmazkodásra is szükség volt. Még ma délelőtt is elég nagy volt a hátrányunk” – tette hozzá Rosberg, aki úgy véli, az eltérő gumitaktikák miatt nem lesz könnyű a verseny.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!
Tudta-e?
Az 1948-as londoni olimpián Takács Károly ötalakos gyorstüzelésű pisztoly versenyszámban új olimpiai csúccsal lett aranyérmes. A bajnok 1938-ban egy baleset következtében elveszítette a jobb kezét mellyel a pisztolyt fogta, és úgy ért a csúcsra 1948-ban, és védte meg címét 1952-ben, hogy megtanult bal kézzel lőni.