GUTIERREZ Esteban (mex) Haas Ferrari F1 team ambiance portrait during 2016 Formula 1 FIA world championship, Spain Grand Prix, at Barcelona Catalunya from May 13 to 15 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Romain Grosjean és Esteban Gutiérrez is kiakadt a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésein mutatott formájuk miatt, de a francia sejti, hogy mi lehet a nehézségeik oka, a mexikói pedig csúnyán a csapatra fogta a gyenge teljesítményt.
Szókimondó stílusban bírálták a Haas csapat autóját a versenyzők a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzései alkalmával. Romain Grosjean a csapatrádión „katasztrofálisnak” nevezte a VF-16-ost a lassú kanyarokban, Esteban Gutiérrez pedig ennél is messzebb ment az edzések után. Grosjean a Motorsport.com-nak elmondta, szerinte azért nehezebben vezethető az autója, mert a kínai futam előtt megváltoztatták a beállításaik „általános filozófiáját.”
Ezt jó ötletnek tartottuk, de nem vált be úgy, ahogy azt vártuk. Papíron nagyon ígéretes volt, de a pályán ez már nem áll össze”
– mondta Grosjean, aki szerint Kínában ezt még azért nem vették észre, mert egyébként is küszködtek a gumikkal, de úgy vélte, mai fejjel már Szocsi előtt visszatért volna a Bahreinben használt beállításokhoz.
Grosjean látni sem akarta az eredményeket - még több pénteki kép a galériában! Forrás: DPPI media/Florent Gooden
„Bahrein után azt gondoltuk, javíthatnánk az autón, hogy jobban feküdjön nekem, mert a versenyen úgy is pontot szereztem, hogy elégedetlen voltam az autóval” – magyarázta a francia. „Kínában mindent a gumik határoztak meg,
Oroszországban meg nem is nagyon értettük, hogy mi történik.
Visszagondolva másként is cselekedhettünk volna, de most megint szenvedünk a gumikkal. Ezt a pályát jól ismerjük, nagyon magasak a hőmérsékletek, így legalább azt tudjuk, hogy a dolgok jól működnek, de az autó nem ad jó visszajelzéseket” – panaszkodott.
Gutiérrez nem válogatta meg a szavait - még több pénteki kép a galériában Forrás: DPPI media/Florent Gooden
Grosjean és Gutiérrez pénteken délelőtt csak a 16-17. helyet szerezték meg, a francia délután a 13. lett, mexikói csapattársa viszont csak a 21. leggyorsabb tudott lenni. Az edzésnap végén adott egy pofont a csapat moráljának is, amikor azt mondta, hogy „elhatárolódik” a saját teljesítményétől, mert a Ferrari tavalyi tesztpilótája szerint nem ez ő dolga, hogy rendbe tegye az autóját. „A csapatnak felül kell kerekednie ezen. Én azért vagyok itt, hogy vezessek, amilyen gyorsan csak tudok, én ezt imádom csinálni.
A helyzet nem kellemes, mert engem személy szerint versenyzőként nagyon rossz színben tüntet fel.
Hiába végzek k**** jó munkát a színfalak mögött, ezt a külvilág nem észleli, úgyhogy ezért kissé bosszantó ez, és a tempómon is meglátszik. Én eddig mindennel gyors voltam, remélem ettől az autótól is megkapom majd azt, amit megérdemlek.”
Gutiérrez szerint jobb eredményeket érdemel ennél - még több pénteki kép a galériában! Forrás: RIA Novosti/Alexey Filippov
Gutiérrez délelőtt jónak tartotta az időjárási körülményeket, ekkor arra számított, hogy az autót majd jó lesz vezetni, „de nem ez volt a helyzet.” Délután már a feltámadó szélre panaszkodott, és a közepes keverékű gumikkal is meggyűlt a baja, mert azok „elég rossz érzetet keltettek.” Úgy vélte, a lágy abroncsok viszont jól működtek, legalábbis a pálya első három kanyarja során ezt a tapasztalatot szűrte le, mielőtt elektronikai hiba miatt befejezte az edzést.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A hatodik Európa-bajnokság bronzmérkőzésén 1980-ban a 11-es párbajban Csehszlovákia ugyanazt az öt játékost küldte a sorsdöntő rúgásra, akit az 1976-os döntőben, ráadásul ugyanabban a sorrendben. Vagyis Panenka rúgott ötödiknek, de ezúttal nem azzal a „szemtelen” mozdulattal talált a kapuba, amellyel négy évvel korábban. Ráadásul nem is az ő lövése lett a sorsdöntő, mert csak a 9. párban dőlt el a csata, „természetesen” Csehszlovákia javára.