A korábbi csapattulajdonos, Eddie Jordan a brit Channel 4 műsorában kijelentette, hogy a McLaren a szezon végén megválik a Hondától, és 2018-tól ismét a Mercedes motorjait használja majd. Jordan megszólalása egy előre szerkesztett műsorszámban történt, tehát nem spontán megjegyzés volt, és érdemes komolyan venni az állítását, mert korábban Lewis Hamilton és Fernando Alonso átigazolásait is előre megjósolta.
A McLaren és a Mercedes azonban gyorsan megpróbálta lehűteni a kedélyeket, mindkét fél visszautasította a feltételezést. Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója a Motorsport.com tudósítójának leszögezte: „Nagyon magabiztosan mondhatom, hogy Eddie Jordan téved.”
A találgatások már az előszezoni tesztek során megindultak arról, hogy a McLaren tulajdonosainál betelt a pohár, és nem tudnak tovább várni, amíg a Honda versenyképes erőforrást készít az F1-es program számára. Mansour Ojjeh, a csapatot működtető vállalat egyik befolyásos részvényese állítólag személyesen lépett kapcsolatba a Daimlerrel, hogy a motorszállításról tárgyaljanak.
A McLaren üzleti ügyeiért felelős Zak Brown később azt nyilatkozta, hogy kitartanak a Honda mellett, és az együttműködés megszilárdulására utalt az is, hogy Fernando Alonso a McLaren, a Honda és az Andretti Autosport színeiben indul a májusi Indianapolis 500-on. Jordan bejelentése tehát derült égből villámcsapásként érte az F1-es közvéleményt.
Nincs szükségük a motorunkra
– nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. – Nehéz időket él a kapcsolatuk a Hondával, de a McLaren és a Honda is rendelkezik az emberi és pénzügyi forrásokkal, hogy kihúzzák magukat a bajból” – tette hozzá, bár arra nem tért ki, hogy iparági pletykák szerint a Honda a Mercedestől és az Ilmortól is tanácsadói segítséget kérhetett a felzárkózáshoz.
Az a feltételezés azonban igaznak bizonyult, hogy a Sauber jövőre Honda motorokra vált az idén használt, régi Ferrarikról, így a svájci istálló lesz a japán gyártó második partnere. Ezt szombat reggel erősítették meg Szocsiban.
„Ez új kihívás elé állítja a Honda F1-es programját – mondta a kommunikációs vezető, Morijama Kacuhide. – Annak érdekében, hogy a maximálisan kihasználjuk a két csapat ellátása által nyújtott lehetőségeket, mindkét központunkban, nevezetesen a szakurai HRD-ben és a Milton Keynes-i bázison is bővíteni fogjuk az infrastruktúrát és a különféle rendszereket."
A Honda fejlődését sokak szerint gátolta, hogy csak egy partnerük volt, így sokkal kevesebb adatot gyűjthettek a fejlesztésekhez, mint a többi gyártó, különösen a Mercedes és a Ferrari.
A McLaren azonban eddig ragaszkodott az exkluzív státuszhoz, ezért nem engedte, hogy a motorszállítója leszerződjön egy másik csapattal.
A Sauber 2011 óta végig a Ferrari erőforrásait használta, miután BMW kiszállt a Forma-1-ből, és visszaadta az istállót az alapítójának, Peter Saubernek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!