Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the third practice session at the Circuit de Catalunya on May 13, 2017 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / TOM GANDOLFINI
Vágólapra másolva!
Toto Wolff azzal viccelődött, hogy biztos a Ferrarinak is van egy rejtett üzemmódja a motor feltekerésére. Bottas elsősorban nem a motorcsere miatt maradt le Hamiltontól, hanem azért, mert megint nem boldogult az autó hátuljával.
Miután az előző két versenyen nem jött ki neki a lépés az időmérőn, Spanyolországban Lewis Hamilton ismét elhódította az első rajtkockát. Noha pénteken úgy tűnt, a továbbfejlesztett Mercedes arzenálja erősebb a Ferrariénál, a szombati edzésen és a kvalifikáción tempót váltott az olasz csapat, és meg tudta szorongatni a címvédő istállót.
"Különös, hogy mindannyian felszereltünk egy rakás új cuccot, mégis fél tizeden belül maradtunk egymáshoz. De ez nagyszerű a verseny szempontjából" - állapította meg Hamilton a Sky Sportsnak nyilatkozva.
Bár Vettel motorját ebédidőben villámgyorsan ki kellett cserélni, és az időmérőjét kis híján tönkrevágta egy műszaki probléma a Q1 elején, csak 51 ezred hátránnyal végzett a 2. helyen.
Tudtuk, hogy szoros lesz a küzdelem.
A mérnökök sem tudták megmondani a potenciálisan legjobb köridők alapján, hogy előttük vagy mögöttük vagyunk-e - mondta Hamilton a Ferrariról. - A Q1-ben és a Q2-ben nagyszerűen szerepeltünk, nem tudom, hogy utána mi vesztettünk-e időt, vagy ők találtak, vagy esetleg fentebb tekerték a motort a Q3-ban. Mindenesetre egyértelműen közelebb férkőztek hozzánk."
Ugyanakkor hozzátette: "Jobb köridőt is elérhettem volna második nekifutásra, holnap erre próbálok építeni." Azt nem említette, hogy Vettel legjobb próbálkozása sem volt makulátlan, és a sikánig jobban állt, mint Hamilton a pole-t érő körében. A brit a második kísérletekor 25 ezreddel gyengébb eredményt ért el annál, bár a köre első részében még két tizeddel felülmúlta korábbi részidejét.
Toto Wolff csapatfőnök tréfásan úgy nyilatkozott a Skynak a Ferrari teljesítményét látva, hogy biztos egy rejtett üzemmódot vetettek be a Q3-ban.
Eddig a Mercedesről terjengett hasonló pletyka.
"Meglepő, hogy Vettel mennyire visszatért a játékba az utolsó kísérletével. Talán van nekik egy titkos motorüzemmódjuk" - mondta.
Bottas megérezte a motorcseréből származó hátrányt
A hétvége legpechesebb versenyzője eddig valószínűleg Valtteri Bottas, akinek az autóját szombatra virradóra kétszer is darabokra kellett szedni, miután a motorjával több probléma is akadt. Elsősorban mégsem a korábbi specifikációjú, négy futamon már használt erőforrása miatt kapott ki Hamiltontól és Vetteltől.
"Biztosan ártott a teljesítményemnek a régi motor használata, és azzal is vesztettem némi időt, hogy kevesebbet gyakorolhattam a többieknél" - utalt arra, hogy
a szombati edzésen csak az utolsó percekre készült el az autója.
"Emiatt folyamatosan lépéshátrányban voltam, és az egész időmérőn küszködtem az autó hátuljával. Ez volt a fő probléma. Nehezen vettem fel a ritmust az időmérő egymást követő szakaszaiban, minden egyes körben kicsit másnak éreztem az autót."
Bahreinben hasonló problémával szembesült, ott szintén a hátsó gumik miatt szenvedett a futamon. A Spanyol Nagydíjnak a 3. rajthelyről vághat majd neki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!
Tudta-e?
A jégkorong először nyári olimpián szerepelt, 1920-ban Antwerpenben. Hét válogatott indult, a Kanadát képviselő Winnipeg Falcons szerezte meg az aranyérmet, a döntőben 12-1-re győzte le Svédországot.