MONTREAL, QC - JUNE 10: Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF70H on track during qualifying for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 10, 2017 in Montreal, Canada. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Elismeri, hogy elrontotta az időmérőt Kanadában, ahol egy apró hibáért is nagy árat kell fizetni. Vettel úgy érzi, a Ferrarinak a 2. helyről indulva is lesz esélye a győzelemre a Mercedes ellen.
Miután a második és a harmadik szabadedzést megnyerte, a Ferrarinak nem sikerült megszereznie a pole pozíciót a Kanadai Nagydíjra: Sebastian Vettel kikapott Lewis Hamiltontól, Kimi Räikkönen pedig Valtteri Bottastól is. Räikkönennek pénteken jó napja volt, délután ő érte el a legjobb időt, de szombaton nem találta a helyét a pályán.
Délelőtt a beállításokra panaszkodott, az időmérő döntőjében pedig csaknem 8 tizeddel bizonyult lassabbnak Hamiltonnál.
Azt mondta, nem lepődött meg a lemaradásán. „Az utolsó körömben megvolt a tempóm, de a 2-es kanyarban hibáztam. Egy kicsit így is javítani tudtam, a hibám árát azonban meg kellett fizetnem – ismerte el. – Ma kicsit nehezebben igazodtam ki a gumikon, ami megesik. Az ilyen pályákon egyetlen kanyarban is rengeteg időt lehet veszíteni."
Bár a 4. helyről kell majd rajtolnia, Räikkönen – aki legutóbb, Monacóban megszerezte a pole pozíciót – úgy érzi, onnan is lehet esélye a győzelemre. „Az autónk jól ment, csak az időmérőn valamiért küszködtünk kissé – mondta. – Ez a verseny gyakran zűrzavaros, sok minden szokott történni itt. Soha nem lehet tudni, pillanatok alatt megváltozhat a helyzet. A tempónk biztosan jó lesz."
Abban, hogy az időmérőre fordult a kocka, szerepet játszhatott a korábbinál magasabb, 44-47 fokos aszfalthőmérséklet is. Vettel a Q3-ban szokatlan módon három szett ultralágy gumit is elhasznált, és a végén nem volt ideje extra bemelegítő körre a mért köre előtt, de szerinte nem ezen múlt a veresége Hamiltontól.
„Magabiztosan próbálkoztam már az első körben. Láttuk, hogy az idők egyre jobbak, szerintem helyesen döntöttünk – jelentette ki. – Eleve számítottunk rá, hogy a Mercedes nagyon gyors lesz, különösen az utolsó szakaszban. Lewis ma jobb munkát végzett, remek kört futott. Ma ő volt a jobb."
Vettel végül 0,330 másodperccel maradt el Hamiltontól, de csak azért, mert az utolsó körét túlerőltette: a legjobb részidőket alapul véve kisebb, 0,130 másodperc volt a hátránya.
„Azt hittem, ráléphetünk a gázra, és nyerhetünk még egy kis időt, de a 2-es kanyarban vesztettem valamennyit, aztán a következőből kigyorsítva újabb 2 tizedet, és akkor már tudtam, hogy ezt muszáj lesz behoznom. A kör maradéka ugyanúgy sikerült, mint előtte" – magyarázta.
„Szerettem volna megismételni a második körömet, de javítva rajta egy kicsit. A kelleténél keményebben nyomtam a gázt."
Vettel abban egyetért Räikkönennel, hogy a Ferrarinak komoly esélye lesz a győzelemre. Tavaly is nagyot harcolt Hamiltonnal Kanadában, pedig akkor az autója gyengébb volt a Mercedeshez képest, mint most. „Szerintem elég gyorsak vagyunk a győzelemhez – mondta. – Délelőtt elégedett voltam az autóval, a versenyen is jónak kell lennie."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!