HULKENBERG Nico (ger) Renault F1 RS17 Renault Sport F1 team action BOTTAS Valtteri (fin) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 28 to 30, Hungaroring, Budapest - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
A Renault sportigazgatója szerint indokolatlanul hosszú felmondási időre kényszerítik az eligazoló szakembereket, amivel a Forma-1-nek is ártanak. A Red Bull hozzáállását jobbnak tartja.
Amióta ismét önálló csapatot indít a Forma-1-ben, a Renault intenzíven toborozza a munkaerőt, hogy minél hamarabb visszatérjenek az élmezőnybe. Mivel a szakképzett mérnökökből korlátozott a merítési lehetőség, egészen sajátos stratégiát is választottak már: leigazolták az FIA eddigi technikai főnökét, Marcin Budkowskit, aki mindössze három hónap szünet után máris munkába állhat náluk.
Ennél általában hosszabb kényszerszabadságra kényszerülnek az F1-en belül mozgó szakemberek.
Budkowski váltása kiverte a biztosítékot a többi csapatnál, mert magával viheti új állomáshelyére a neki bemutatott műszaki titkokat.
A Renault-nál általános igazgató lesz, többek között a karosszériafejlesztés teljesen az ő hatáskörébe kerül.
A vállalat sportigazgatója, Cyril Abiteboul az Infiniti egyik austini rendezvényén megemlítette, hogy kemény feladat a stáb erősítése, mert ha sikerül is megállapodniuk valakivel, az illetőre rákényszerített úgynevezett kertészkedési szabadság miatt nem számíthatnak rá azonnal. E tekintetben is vannak különbségek a vetélytársak hozzáállása között, amivel azt próbálják megakadályozni, hogy a mérnökök a készülőben lévő fejlesztésekről információkat vigyenek magukkal.
"A Red Bull nem köti meg durván az emberei kezét, a Mercedes viszont a legagresszívebb a mezőnyben. Tavaly leigazoltunk tőlük egy rangidős szakembert, de a szerződésének értelmében 2019 előtt nem csatlakozhat hozzánk" - jelentette ki Abiteboul.
"Az Egyesült Királyságban nagyon jól védik az alkalmazottakat a munkáltató érdekében, ez azonban megnehezíti a helyzetünket. Tisztában vagyunk vele, egyszerűen el kell fogadnunk."
"A Red Bull nem annyira konok a stábjával.
A Mercedesnek joga van ahhoz, amit csinál, de szerintem ez kicsit igazságtalan.
Nekik megvan a szükséges anyagi fedezetük, de akadályozzák a rendszert azzal, hogy senkit sem hagynak máshová menni. Látványosságot, érdekes előadást kell szolgáltatnunk, és ez elmarad, ha valaki így áll hozzá."
A Renault alkalmazottainak száma 475-ről 511-re emelkedett a tavalyi évben, és további bővítést terveznek. Sokan a Red Bulltól érkeztek, és Abiteboul elmondta, hogy
a fiatal alkalmazottak rutintalansága bizony néha érezteti a hatását a pályán.
"Az autónkon idén jelentkező megbízhatósági gondok jelentős részben arra vezethetők vissza, hogy nagyon fiatal mérnökök dolgoznak a tervezőirodában. Ők nem feltétlenül ismerik a biztonsági ráhagyásokat, az autót érő erőhatásokat, nincs tapasztalatuk ebben."
A Renault továbbfejlesztette a szélcsatornáját is, amit a CFD-részleg modernizálása követ majd jövőre.