Már a tesztek után a középmezőny egyik legjobbjának tartották a Haas-csapatot, de az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzése után az ellenfelek még nagyobb figyelmet fordítanak az amerikai istállóra. Különösen Romain Grosjean hosszú etapjaira figyeltek fel, és a francia pilóta is elégedetten nyilatkozhatott.
„Az nagyon örömteli, hogy nem vagyunk túl messze a Ferrariktól, ami jó mérce a számunkra – mondta, miután azt is elérhetőnek tartotta, hogy fél másodpercen belülre kerüljenek a Scuderia autójához képest. – Viszont, utánunk is elég szoros a sorrend és szerintem a középmezőnyben az egész év során megy majd az adok-kapok.”
Honfitársa, a Toro Rossót hajtó Pierre Gasly is elismerte, hogy a Haas „igen meggyőző” és „nagyon gyorsak”, a sokkal rutinosabb Fernando Alonso azonban nem csodálkozott az eredmények láttán, mert szerinte a McLarennél már számítottak arra, hogy az amerikai istálló lesz a szezon egyik kellemes csalódása.
Nyilvánvaló, hogy a tavalyi Ferrari másolatát használják, a Ferrari pedig nyert itt
– utalt a 2017-es Ausztrál Nagydíjra. – Szerintem a [Haas] a szezon elején nagyon erős lesz, de remélhetőleg mi is közel lehetünk majd hozzájuk. Ezzel Esteban Ocon, a Force India pilótája is egyetértett, szerinte a Haas „mindig nagyon gyors a szezon elején” és némi fenntartással megjegyezte, hogy „majd meglátjuk [szombaton], amikor igazán számít.”
A bíztató eredmények ellenére Kevin Magnussen, a Haas másik pilótája is óvatosan nyilatkozott, főleg azután, hogy szerinte egyiküknek sem volt tökéletes az autója és azt mondta: „Rengeteg problémával küzdöttem az autóban és keveset is futottam. Amikor viszont kimentem és nem kellett visszatérnem rögtön a boxba, az ultralágyakkal rögtön gyors voltam.”
Még nagyon sok maradt az autóban, egyáltalán nem jutottam el az autó határaihoz. Ez megerősíti, hogy az autó itt is működik. Barcelonában is ez volt a helyzet, úgyhogy ez remek.”
Ez mindössze a Haas harmadik szezonja az F1-ben, 2016-ban remek taktikával rögtön pontszerzéssel nyitottak Melbourne-ben, tavaly viszont nehezükre esett kiismerni a VF-17-est és nagyon hullámzó teljesítényt nyújtottak. Magnussen is emlékeztetett erre azzal, hogy „tavaly is volt néhány futam, amikor versenyképesek voltunk, de a következetlenségünk most legalábbis óvatossá tesz minket.”
A Haas a javuló eredményei miatt a csapat filozófiája ismét górcső alá került. Közismert, hogy a szabályok adta kereteken belül mindent a Ferraritól vásárolnak, ezt Günther Steiner csapatfőnök meg is erősítette a Sky Sportsnak az időmérő előtt. Az osztrák szakember azt is elmondta, hogy „óvatosan optimista”, de az időmérő végéig még nem meggyőződése, hogy ők a középmezőny legjobbjai.
„Szerintem tegnap megmutattuk, hogy mire vagyunk képesek, de a McLaren és a Renault nagyon jó, ki tudja, mit tartogatnak még a tarsolyukban. Eddig még senki sem kérte rajtam számon, hogy mit és hogyan csinálunk. Ha valakinek ezzel gondja van, vesse fel, de én tudom, hogy semmi rosszat nem teszünk” – utalt az alkatrészvásárlásra.
Minden mechanikus alkatrészt a Ferraritól szerzünk be, amit a szabályok megengednek.
„Saját magunk fejlesztjük az aerodinamikát, ami az F1-ben előnyt jelent, de a Ferraritól is kapunk elemeket, hogy jó autót építhessünk. Úgy tűnik, jó a balansz és a tempónk, de ezt még bizonyítanunk kell. A szabadedzés egy dolog, az időmérő meg egy másik. Utána meglátjuk, hol tartunk.”