A McLaren istálló fennállása legnagyobb hullámvölgyét éli, július elején pedig bejelentette: jelentősen átszervezi csapatának felépítését. Ennek legnagyobb áldozata Eric Boullier versenyigazgató volt, legnagyobb fogása pedig úgy néz ki, hogy James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója lesz. Csütörtökön délután a McLaren megerősítette, hogy Key csatlakozik a wokingi csapathoz.
Hogy a Toro Rossótól érkező szakember mikor állhat munkába, azt szintén nem lehet még tudni, azt azonban igen, hogy újabb csapattag hagyja el a McLarent.
Matt Morris, az istálló mérnökigazgatója a Német Nagydíjon még ott volt, a Hungaroringen viszont már nem lesz, távozik a wokingiaktól, és vélhetően a Williams lesz a következő munkahelye.
Morris az Eric Boullier által felállított technikai vezetőség egyik kulcsfigurája volt, az első, Tim Goss, kasztniért felelő technikai igazgató már áprilisban elhagyta a csapatot, így mostanra egyedül Peter Prodromou aerodinamikai főnök maradt.
A 46 esztendős Key az egyik legtöbbre tartott mérnök jelenleg a Forma-1-ben. A karrierjét 1998-ban a Jordannél kezdte, és akkor is a csapatnál volt, amikor az előbb Midland, utána Spyker, majd Force India néven szerepelt az F1-ben.
Egészen a technikai igazgatói pozícióig küzdötte fel magát, 2009-es, egyben utolsó idényében a csapatnál Giancarlo Fisichella a semmiből pole pozícióba kormányozta a Force Indiát Spában, majd második lett a futamon.
Key 2010-re átigazolt a Sauberhez, a BMW kiszállása után küszködő svájci csapat pedig elindult felfelé, 2012-ben pedig négy alkalommal is a dobogón végzett. A szakember 2012-ben került a Toro Rossóhoz, ahol rendkívül elégedettek voltak vele. Pályafutása során az a megítélés alakult ki róla, hogy szerényebb költségvetés mellett is hatékony munkát tud végezni.
A távozását a Red Bull is megérezheti, az anyacsapat ugyanis vélhetően profitálhatott volna Key, az idei szezonra a Toro Rossóhoz érkező Hondával szerzett tapasztalataiból, amelyek jól jöttek volna a Red Bullnak a 2019-re.
Key-t szerződtetéséről sokat mond, hogy az érkezésével az istállónál újjáéled a technikai igazgatói poszt, amely az elmúlt években nem létezett. Ezzel tulajdonképpen a csapat beismeri, hogy a mostanáig alkalmazott struktúrája nem volt működőképes.
Key munkába állásának időpontja a Red Bull és a McLaren közötti megállapodás függvénye. A technikai szakembereket általában hosszú felmondási idővel szerződtetik, hogy a lehető legkevesebb titkot vigye magával az aktuális fejlesztésekről.
A leghosszabb ilyen kényszerszabadság egy év szokott lenni, Joe Saward F1-es szakíró szerint azonban Key akár már októberben munkába állhat, a helyére a Toro Rossónál pedig Jody Egginton helyettes technikai igazgató léphet.
Hogy milyen feltételek kellenek ahhoz, hogy a McLaren hónapokon belül alkalmazhassa Key-t, arról is csak pletykák terjednek. A csapat korábban elutasította a Red Bull által a fiatal tesztpilóta, Lando Norrisért tett ajánlatot, akit Brendon Hartley helyére szerették volna beültetni a Toro Rossóba. Key csapatváltásával Norris megszerzése újra képbe kerülhet a Red Bullnál, ahogyan Stoffel Vandoorne is, akinek jövője egyelőre nem biztosított Wokingban.