Se szeri, se száma a legendáknak Michael Schumacher pályafutásával kapcsolatban, a korábbi csapattulajdonos, Eddie Jordan azonban azt állította az F1 hivatalos podcastjában, hogy most először árulta el a későbbi hétszeres világbajnok F1-es bemutatkozásának igaz történetét. Schumacher a Mercedes protezsáltja volt a sportautó-világbajnokságban, amikor 1991-ben az F1-be került.
A Jordannek a Belga Nagydíj előtt hirtelen pilótára volt szüksége, mert Bertrand Gachot-t börtönbüntetésre ítélték, miután gázspray-jel lefújt egy taxist. A korábbi csapattulajdonos részletesen elmondta, hogy súlyos anyagi gondjai voltak, különböző pénzügyi trükkökkel és nagy szerencsével tartotta életben az istállót, az egyik ilyen szerencse Schumacher felbukkanása volt.
„Nem vagyok biztos abban, hogy tudtam, hogyan kell kiejteni a nevét. A legkisebb érdeklődést sem tanúsítottam Michael Schumacher iránt. Nem is érdekelt a neve, csak az, hogy a csapatom túléljen. Szükségem volt a pénzre, A Sauberen keresztül a Mercedes 150 ezer dollárt fizetett versenyenként az ülésért. De még ennél is korábban volt egy nagyszerű ember, Gerd Krämer, ő már
mondogatta nekem, hogy Eddie, Eddie, ha lenne egy ülésed, akkor ezt a srácot meg kellene nézni, mert Michael Schumacher nagy durranás.”
„Én meg már kezdtem unni ezt, megkérdeztem, hogy mennyi [pénzük] van. Ez ilyen durván ment – emlékezett vissza Jordan. – A többi már történelem. Michael nagy sztár lett” – összegzett. Schumacher a szezon 11. futamán, a Belga Nagydíjon vett részt a Jordan színeiben, majd a Benettonhoz került, Roberto Moreno helyére, aki a 12-13. futamon a Jordant vezette.
„Schumacher csatlakozott a csapathoz, de elvesztettük őt, mert az emberek azt mondták, hogy nem fogjuk túlélni [a szezont], az volt a benyomás, hogy a Jordan nem éri meg az 1991-es [szezon] végét. Talán akkor voltam a mélyponton – ismerte el Jordan, aki később részletesen elmesélte, hogy Bernie Ecclestone azonnal meglátta az üzleti lehetőséget Schumacherben.
Bernie nagyon akarta Michael Schumachert, egyszerűen azért, mert amikor odaáért Spába, hirtelen 20 ezer emberrel többen álltak a kapuknál, mert Kerpen a határ túloldalán van.”
„Hirtelen lett német érdekeltség a Forma-1-ben és Bernie észrevette, hogy szüksége van német pilótára és ülést kell találnia neki. Felhívta Flavio [Briatorét] és mondta neki, hogy adjon neki egy autót. Flavio elzavarta, mert Nelson Piquet-t akarta, Tom Walkinshow, aki szintén ott volt, [Martin] Brundle-t akarta.”
„Bernie összehozta őket és engem az olaszországi Villa d’Este-ben és fejmosást tartott. Én kaptam egy kis pénzt, hogy elengedjem Michaelt, Flaviónak megmondta, hogy szabadítson fel egy ülést, Brundle-nak meg nem jutott autó. Így kötött ki Michael Schumacher a Benettonnál. Ezt Bernie Ecclestone kezdeményezte és intézte el.”
Én perre mentem, de Angliában elvesztettem azon az alapon, hogy nem akadályozhatjuk egy másik ember jogát, hogy megélhetést biztosítson magának.”
„A bíró átérezte a helyzetet, de nyilvánvalóvá tette, hogy nem okozhat problémát a számunkra, hogy másik versenyzőt találjunk” – mondta Jordan, aki elárulta, felhívta Roberto Morenót és azt tanácsolta neki, hogy menjen az olasz bíróságra, ami a Benettont áttételesen arra kényszerítette, hogy fizessen Morenónak a leváltása miatt, a befolyt pénzből pedig két futamot teljesíthetett a Jordan-csapatnál.
Bár nem voltak mindig jó kapcsolatban, Jordan nem tagadta, hogy Schumacher mély benyomás tett rá, már az első tesztelés alkalmával: „Azonnal. Mintha felkapcsolták volna a villanyt. Amikor van egy pilóta, aki sohasem vezetett Forma-1-es autót és az adott pályán sem ment még,
az ember arra számítana, hogy kicsit fenntartásokkal megy, próbál beilleszkedni és nem csinál semmi merészséget, mert nem tudja, mennyire jó. Ez viszont földöntúli volt, hihetetlen, milyen gyors volt.”
„Én eleinte ki sem mentem a tesztre. A csapatmenedzser felhívott, hogy valami nem stimmel, mert ez a srác nagyon gyors, meg kellene nézni, hogy máskor is ezen a pályán mentünk-e. Azt hittem, viccel. A napnál világosabb volt [Schumacher tehetsége], fantasztikus volt. Egyszerűen csodálatos volt, amire Michael Schumacher képes volt az autóban.”
Jordan ennek ellenére úgy vélte, még Schumachernek is volt gyenge pontja, akadt olyan terület, ahol a legendás Ayrton Senna jobbnak bizonyult nála.
„Azt mondanám, hogy a nyers tempó tekintetében, a versenyek megnyerése terén, ahogy helyzetbe hozta magát, és amiket megcsinált az autóval, szerintem Michael [volt a legjobb], de az időmérőn Senna egy lépéssel előrébb járt. Nagyon hasonlók voltak, egyáltalán semmi különbség nem volt köztük.”