Ferrari'sTeam principal Maurizio Arrivabene (L) and Mercedes AMG Petronas F1 Team's team principal Toto Wolff sit during a press conference at the Yas Marina circuit in Abu Dhabi on November 27, 2015 ahead of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / MARWAN NAAMANI / AFP PHOTO / MARWAN NAAMANI
Vágólapra másolva!
A nyomással gyémántot lehet csiszolni, de egy csövet is szét lehet repeszteni. Ezzel a hasonlattal írta le a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ferraris kollégája, Sergio Marchionne vezetői stílusát. A világbajnok csapat inkább a „gyémántcsiszolást" preferálja.
Sergio Marchionne 2017-ben többször magára vonta a figyelmet, amikor ellentmondást nem tűrő módon követelt maximális teljesítményt csapata minden egyes alkalmazottjáról.
A Ferrari elnöke „lusta dögnek" nevezte Kimi Räikkönent, aki csak akkor nyújt jó teljesítményt, ha olyan kedve van.
Év végén a maranellói gárda korábbi sikerkovácsának, Ross Brawnnak is nekiment: Mózeshez hasonlította Liberty F1-es főnökét, aki „kinyilatkoztatja", hogy mik lesznek az új szabályok.
A Mercedes főnöke, Toto Wolff nagyra tartja ferraris kollégáját, elismeri Marchionne vezetői kvalitásait, de azt is hozzáteszi, hogy ők
a világbajnok csapatnál teljesen más vezetői felfogást követnek.
Toto Wolff (jobbra) és ferraris kollégája, Maurizio Arrivabene. Wolff szerint a Mercedesnél sokkal megengedőbb vezetői kultúrát követnek, kikérik az alkalmazottaik véleményét Forrás: AFP/STF/Marwan Naamani
„A nyomással gyémántot lehet csiszolni, de egy csövet is szét lehet repeszteni.
Sergio Marchionne az egyik legsikeresebb üzletember, akivel valaha találkoztam, neki van az egyik legélesebb agya az egész autóiparban"
– idézi Wolffot az Autosport.com.
"Ez [a felfogás] eddig működött, én nem hiszem, hogy a Ferrari tavalyi [kevésbé sikeres] szezonzárása ennek a nyomásnak lett volna köszönhető. Ezzel túlságosan leegyszerűsítenénk a dolgot."
Toto Wolff ugyanakkor hozzáteszi, hogy a Mercedesnél teljesen más felfogásban dolgoznak: sokkal inkább számítanak az alkalmazottak egyéni javaslataira, az építő jellegű kritikákra.
A Mercedes és a Ferrari eltérő munkakultúrája ellenére mindkét csapat sikeres az F1-ben Forrás: AFP/Valdrin Xhemaj
„Mi mindenkit arra biztatunk, hogy mondja el, amit gondol. Van egy jelmondatunk:
Vedd észre, mondd el, javítsd meg!, ami azt jelenti, hogy igyekszünk olyan környezetet teremteni, amiben mindenki elmondhatja a véleményét.
Arra törekszünk, hogy a felső vezetői szinttől lefelé a probléma legyen a bajok forrása, ne az egyén."
„Az ember természetéhez tartozik a hibáztatás kultúrája; könnyű azt mondani valakire, hogy ő szúrta el, ő a hibás. Tudatosan dolgozunk azon, hogy ez ne így legyen, mert
attól a pillanattól kezdve, hogy ez megtörténik, az emberek bezárkóznak a csigaházukba és semmilyen innovatív ötlettel, vagy kockázatos újítással nem fognak előállni.
Pedig mi pontosan ezt akarjuk, hiszen a kockázatvállalás, az innováció [az F1] lényegi része" – jelentette ki Wolff.
Sergio Marchionne elvárja az embereitől, hogy 100%-osan tegyék oda magukat - és nem tűri, ha visszabeszélnek neki Forrás: AFP/Luca Bruno
A Mercedes már kijelölte az idei versenyautó bemutatásának dátumát. Február 22-én fogják leleplezni a W09 Hybridet Silverstone-ban, ahol egyúttal promóciós napot is tartanak, mely során 100 kilométert lehet megtenni az új autóval.
A 2016-os Európa-bajnokság legidősebb pályára lépett játékosa Király Gábor volt. A magyar válogatott kapusa ráadásul szürke melegítőnadrágjával „divatot teremtett”, a kontinens több országában arra biztatták a szurkolókat, hogy ilyen öltözékben menjenek dolgozni az Eb idején.