Vágólapra másolva!
Toto Wolff ráadásul a Ferrari fejlesztéseitől is tart annak ellenére, hogy mindkét pontversenyben az élről várhatják a hungaroringi hétvégét.

Fordulatokban gazdag az idei F1-es szezon, ezt a múlt hétvégén rendezett Német Nagydíj is bizonyítja. A pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel az élről kiesett, a 14. helyről induló Lewis Hamilton viszont nyert, így ismét ő és a Mercedes vezeti a világbajnoki tabellát, annak ellenére, hogy a Ferrari autóját a bennfentesek már jobbnak tartják az Ezüstnyílnál.

„Bár visszavettük a vezetést mindkét bajnokságban, továbbra is azt gondolom, hogy nagyon erős a Ferrari csomagja és őket kell majd legyőzni” – utalt a Sky Sportsnak a Magyar Nagydíjra a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. – Nehéz ez a bajnokság olyan ellenféllel szemben, ami egyre erősebb lesz. Folytatjuk a fejlesztéseket, de ők is ezt teszik.”

Hamilton nagyon sikeres a Hungaroringen, de a Mercedes 2016-ban nyert utoljára és 2013 óta csak egyszer Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Wolff hozzátette, hogy a várhatóan magas hőmérsékletek és a pálya nyomvonala nem kedvez az autójuknak, de „fontos szerepet fog játszani a világbajnokság végkimenetelében az, hogy legyen meg az önmagunkba és a csapatunkba vetett bizalmunk.” Erre a kiszámíthatatlan Német Nagydíjon is szükség volt, ahol Hamilton a taktikának és jó adag szerencsének köszönhetően nyerhetett.

James Vowles, az Osztrák Nagydíjon nagyot hibázó stratéga a Német Nagydíj után elmagyarázta, hogy milyen szempontokat kellett figyelembe venniük Hamilton németországi felzárkózásánál.

„A verseny előtt leültünk Lewisszal és alaposan átbeszéltük a különböző lehetőségeket – nyilatkozta a csapat szokásos, verseny utáni stratégiai összefoglalójában. – Az nyilvánvaló volt, hogy a lehető leggyorsabban át kell küzdenie magát a mezőnyön és a 14. körre ezt meg is tette. Szenzációs munkát végzett” – mondta Vowles.

A Mercedes tengelytávja hosszabb a Ferrariénál Forrás: AFP/Christof Stache

„A másik lényeges szempont volt, hogy a lágy gumikkal minél tovább kint maradhasson, mert a többiek küszködhettek a hólyagosodással és átállhattak kétkiállásos taktikára. E téren is kiválóan szerepelt, mert a 42. körig húzta, akkor ultralágy gumikra váltottunk. Délelőtt úgy gondoltuk, hogy az 5. hely jó eséllyel elérhető, de a dobogóhoz Safety Carra vagy valami másra volt szükségünk.”

Vowles a bokszutca bejáratánál történt félreértés kapcsán elmondta, mindössze 2,5 másodpercük volt, hogy döntsenek Valtteri Bottas behívásáról és Hamilton esetében sem volt sokkal több, ezért alakult ki zűrzavar a rádiókommunikáció terén. Bottas kerékcseréje azért tartott sokáig, mert a szerelőknek először azt mondták, hogy intermediate gumikat rakjanak az autóra, de az időjárási szakértőjük azt jósolta, hogy csak gyenge eső lesz, ezért maradtak az ultralágy slickeknél.

Mindent egy helyen az Eb-ről