Tavaly nagy felzúdulást keltett, amikor a Liberty Media a Forma-1 számára egy addig kiaknázatlan piac, az online sportfogadás felé nyitott, és a száguldó cirkusz történetének egyik legnagyobb összegű szponzorációs megállapodásával lehetővé tette, hogy a jövőben az ezzel foglalkozó cégek beszálljanak az F1 támogatásába.
Hogy a csapatok között ennek hatására várható-e a sportfogadással foglalkozó cégek megjelenése szponzorként, egyelőre korai megmondani, az első fecske mindenesetre megérkezett, a most még Racing Point néven ismert, korábban Force Indiaként induló istálló a Racefans értesülései szerint ugyanis szponzori megállapodást kötött egy ilyen céggel.
A 2019-es szezonra előzetesen Racing Pointként nevező csapat autói az előző két szezonban rózsaszínben pompáztak a víztechnológiával foglalkozó BWT-vel kötött főszponzori szerződésnek köszönhetően. Ez könnyen lehet, hogy az idei szezontól változni fog, a Racefans ugyanis úgy tudja, hogy
a Racing Point kétéves megállapodást kötött az online sportfogadással foglalkozó SportPesával, opcióval további egy évre.
A helyzetet jól ismerő forrásra hivatkozva azt írják, hogy a megállapodás főszponzori szerződés is egyben, vélhetően tehát a cég logói nagyban meg fogják határozni az idei autó megjelenését.
Érdekes ugyanakkor, hogy a Racefans szerint a SportPesa az első évben mindössze 8 millió dollárt, majd 2020-ra 10 milliót, amennyiben pedig marad 2021-re is, akkor 12 milliót fog fizetni a csapatnak, ami jóval elmarad az F1-ben főszponzori megállapodás keretein belül fizetett átlagos összegtől.
A SportPesának első sorban Afrikában, az Egyesült Királyságban és a Man-szigeten van érdekeltsége. A céget Kenyában indították el, a „Pesa" szó pedig szuahéliül pénzt jelent a nevében.
A csapat szóvívője nem volt hajlandó kommentálni a Racefans értesüléseit, ahogyan azt sem, hogy még az előző tulajdonos által a csapathoz vitt BWT marad-e a támogatók között.
A csapat idei festését vélhetően február 13-án, az idei autó bemutatójával együtt ismerhetjük meg a torontói autókiállításon.