Az F1-es csapatok kedden is kifogástalan időjárási körülmények között körözhettek a spanyolországi pályán, és rengeteg kört megtéve ki is használták az alkalmat, hogy a téli tesztek helyszínén nyüstölhetik az autóikat, a lehető legjobb összehasonlítási alapot teremtve ezzel. A Mercedes azzal, hogy ezt a tesztnapot is az élen zárta, elmondhatja, hogy a Spanyol Nagydíj pénteki első szabadedzésétől kezdve az elmúlt hat nap során nem történt olyan F1-es esemény a pályán, amelyen ne valamelyik Ezüstnyíl végzett volna az első helyen.
Az orosz milliárdos Dmitrij Mazepin fia először ülhetett a W10-esbe (a 2017-es Mercedesszel privát tesztprogramot fut az idén) és nem is nagyon vesztegette az időt, már a délelőtt során mindenkinél több, 82 kört tett meg,
az ebédszünet előtt nem sokkal pedig meg is látogatta az egyik bukóteret, egészen pontosan a 12-es kanyar kavicságyába parkolta bele háttal az autót, ami sérülést nem szenvedett.
Ekkor még csak a hetedik hely volt az övé a köridőtáblázaton, 1 másodperccel maradt el a délelőtt a tempót diktáló Kevin Magnussentől, aki 1:18.101-es idővel zárta az élen az első etapot. Legjobb körét a Pirelli C3-as keménységű gumijait használva futotta.
Nem Mazepiné volt a délelőtt egyetlen piros zászlója, a Super Formulában versenyző, a keddi nap után a Red Bullban Pierre Gaslyt váltó
Dan Ticktum alatt egyszer megállt az RB15, amit a tizes kanyar belső oldalára parkolt le a fiatal brit pilóta,
valamint Nicholas Latifi alatt is lerobbant a Williams a bokszutca kijáratában.
Az orosz délutánra begyorsult, nem is csoda, hiszen Bottashoz hasonlóan ő is feltehette a leglágyabb, C5-ös gumikat (az első háromból csak ő tette ezt meg), amelyekkel 1:15.775-öt repesztett egy időmérő-szimuláció során,
két tizeddel maradt el csak tehát a finn előző napi legjobbjától, és bő három tizeddel a pályacsúcstól.
„A mai nap hihetetlen volt, nagyon különleges volt tagja lenni ennek a fantasztikus csapatnak, még ha csak erre az egy napra is – lelkendezett az orosz. – Sikeres napot zártunk, az összegyűjteni kívánt adatok nagy részét sikerült is begyűjteni, én pedig úgy éreztem, hogy konzisztensen jó teljesítmény tudtam nyújtani a nap során.”
Mazepin a nap legszorgalmasabbjának járó címet is begyűjtötte, de csak épphogy, 128 megtett köre ugyanis mindössze eggyel volt több a Charles Leclerc által elért körszámnál.
A Ferrarinál a monacóin volt a sor, hogy a Pirellinek végezzen gumitesztet Sebastian Vetteltől átvéve a stafétát, míg a csapatnak tesztelő autóba a tesztpilóta Antonio Fuoco ült be, aki legutóbb 2016-ban vezetett aktuális Forma-1-es Ferrarit.
A két Ferrari összesen 247 kört tett meg (Fuoco 120-at), ezzel a vörösök bizonyultak a legszorgalmasabb csapatnak. A szintén két autóval dolgozó Racing Point 202 kört ment. Ami az időeredményeket illeti, Fuoco C4-es gumin 6 századdal megelőzte Leclerc-t, amivel az összesítésben harmadik lett Mazepin, és a Toro Rossónál Danyiil Kvjatot váltó, legjobbját C4-es gumin elérő Alexander Albon mögött. „Pozitív nap volt, különböző teszteket hajtottunk végre, rövid etapokra koncentráltunk különböző gumikeverékeken délelőtt, majd délután jöttek a hosszabb etapok, a nap végén pedig az időmérős körök” – nyilatkozta Fuoco.
Fontos lesz, hogy a ma gyűjtött adatokat elemezzük, és összehasonlítsuk a szimulátorban szerzettekkel, én ugyanis abban is sokat dolgozom.
Nagyon élveztem a napot, és meg szeretném köszönni a csapatnak a lehetőséget.”
A két Ferrari mögé Kimi Räikkönen sorolt be C5-ös keveréken az Alfa Romeóval, és már önmagában az nagy szó, hogy részt vehetett a teszten, Callum Ilott hétfőn ugyanis csúnyán összetörte a C38-at.
Räikkönent a Renault tesztpilótája, Jack Aitken követte C4-es Pirellin a leggyorsabb körök terén, utána Kevin Magnussen jött a Haasszal C3-as, majd Nick Yelloly a Racing Pointtal C5-ös gumin. Az első tizet Dan Ticktum tette teljessé C3-as keveréken, nála csak a McLarenen osztozó, legjobbját szintén C3-as gumin elérő Oliver Turvey és a C2-esen futó Sergio Sette Camara, valamint a Pirellinek tesztelő Lance Stroll volt lassabb.
A McLaren ismét az egyedüli csapat volt, amely megosztotta a délelőttöt és a délutánt két versenyző között, Camara azonban csak 19 kört tudott megtenni, mielőtt műszaki hiba miatt megállt alatta az autó.
A délután másik piros zászlós megszakítását Albon idézte elő 7 perccel a teszt leintése előtt, az ő autója is megadta magát, ami után már nem is indították újra a gyakorlást.