Bármennyire is azt remélték a Renault-nál, hogy az európai idény kezdetével fordulhat a szerencséjük, és végre elkezdhetnek úgy teljesíteni, ahogyan a szezon előtt várták, ez végül nem történt meg, és még pontot sem szereztek. Erre Daniel Ricciardónak lett volna több esélye, ő ugyanis a 13. helyről vágott neki a versenynek, míg Nico Hülkenberg a bokszból indult, végül azonban az ausztrál is kimaradt az első tízből, noha Carlos Sainz és a McLaren teljesítménye alapján akár ott is végezhetett volna. Az öt futamból pontot mindössze egyszer szerző ausztrál úgy érezte, csapata is tehetett volna többet azért, hogy előrébb végezzen.
Ricciardo a tizedik helyet szerezte meg az időmérőn, a Kvjattal történt bakui ütközés miatt kapott hátrasorolással azonban csak a 13. pozícióból rajtolhatott. A verseny első etapját a 12. helyen, Sainz McLarenje mögött tölötte, a kerékcserék előtt azonban elment a spanyol mellett, aki azonban a kiállás után egyből visszaelőzte.
A biztonsági autós fázis során mindketten kiálltak másodszor, később Sainz a lágyakon a 8. helyre jött fel, Ricciardo új közepesen azonban maradt a 12. helyen.
„Hogy őszinte legyek, frusztráltságot érzek azt látva, hogy Carlos [Sainz] nyolcadik lett. Tartottuk őt az első etap végén, amikor mi kemény gumit tettünk fel, ő közepeset, így megelőzött minket a kivezető körében. Elég megnézni, hogy hol végzett ahhoz képest, hogy milyen volt a tempója” – utalt Ricciardo arra, hogy a McLaren az egész versenyen szenvedett.
Hogy őszinte legyek, szerintem alulteljesítettünk ahhoz képest, hogy mire lett volna elég az autónk.
Csupán apróságokon múlt, a középmezőny viszont annyira szoros, hogy elég egy kis tökéletlenség, és máris eldobtunk négy pontot."
Az ausztrál kiemelt még egy dolgot, amivel szerinte nem végeztek jó munkát, a biztonsági autó kiállása után ugyanis csapattársa, Nico Hülkenberg mögé esett vissza, aki használt lágyakon volt, ragaszkodva az eredeti tervben szereplő egykiállásos stratégiához.
A Renault azonban ennek ellenére nem állította félre a németet csapattársa elől, inkább hagyta, hogy körökön át feltartsa, mire Ricciardo meg tudta őt előzni.
„Szerintem az újraindításnál úszott el a pontszerzés, pozíciót veszítettünk a kiállással, majd beszorultam Nico mögé, aki használt gumin volt, miközben én újakon.
Szerintem lett volna esélyünk az első körben támadni az előttünk haladókat. A csapat azt mondta, hogy Nico és én harcolhatunk egymással, ugyanakkor nem láttam, hogy akkora előnyben lett volna a gumijaival,
mint én az enyémekkel. Mindent újra megnézünk és kielemezzük, hogy előnyben tudtuk volna-e részesíteni az egyik autót a másikkal szemben."