Történelmi mélypontra süllyedt az idén a Williams-csapat, ami egyelőre messze az idei leglassabb autóval rendelkezik, és az első hat futam során a pontszerzés közelébe sem jutott. Baljós előjelek már tavaly is voltak, az azóta kényszerszabadságon lévő Paddy Lowe többször is elmondta, hogy nem tudták visszanyerni az idei szezon előtt a szabályváltozások miatt elvesző leszorítóerőt, majd az autó nem készült el a tesztelés elejére, és lassúnak is bizonyult.
A Williams azóta próbálja rendezni a sorait, tanácsadónak visszahívták a korábbi technikai igazgatójukat, Patrick Headet, és nem mondtak le az idei autójuk fejlesztéséről sem. Még a nyári szünet előtt egy komolyabb előrelépést terveznek, ettől teszik függővé, hogy miként közelítenek majd a 2020-as szezonhoz.
„Ezek a fejlesztések fontos iránymutatást adnak majd, hogy hol is tartunk – idézte az Autosport Dave Robsont, a Williams vezető versenymérnökét. – Az idei szezon előtt megváltoztattuk az autónk filozófiáját, erre jó okunk volt. Most látnunk kell, hogy csak egy kicsit le vagyunk maradva a fejlesztésekkel, és fel tudunk zárkózni vagy hibáztunk, és vissza kell térnünk” – utalt a korábbi koncepcióra.
Ez most a fő kérdésünk napjaink és a nyári szünet között.”
Robson szerint még az idei szezon során „világos válaszokra” van szükségük, hogy tudják, milyen irányba induljanak a jövő évi fejlesztésekkel. Úgy vélte, mostanra lábaltak ki az előszezoni csúszás által okozott bajból, és kihozták a maximumot abból, amit az autójuk kezdeti verziója tudott.
„Operatív szempontból most közel vagyunk ahhoz, hogy kihozzunk mindent az autóból. Sok tapasztalatot gyűjtöttünk az első hat verseny során, úgyhogy most erre építenénk és várjuk az új alkatrészeket.”