A Mercedesnél valószínűleg esőtáncot járnak Hockenheimben, a hétvégi Német Nagydíj helyszínén, a Nyugat-Európát sújtó hőhullám ugyanis Németországot is elérte, a csütörtöki médianapot 40 fokos hőségben rendezték meg, és a pénteki szabadedzésekre is hasonló hőmérsékletek várhatóak. A címvédő istállónál Ausztriában láthattuk először, hogy a W10-es konstrukció mennyire nem bírja a meleget, akkor a 34-35 fokos hőségben Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak is látványosan spórolnia kellett, ami meggátolta őket abban, hogy az első helyért versenyezzenek.
Az istálló fejlesztésekkel érkezett a Német Nagydíjra, többek között az autójuk hűtésén is változtattak, ez azonban az ötszörös világbajnok szerint vajmi keveset fog érni akkor, ha marad a kánikula. Valtteri Bottas már bizakodóbb, de azért ő sem bánná, ha az előrejelzéseknek megfelelően lehűlne a levegő a pénteki nap után.
A Mercedesnek kiemelt szerepet tölt be az idei szezonjában a mostani versenyhétvége, hiszen a márka hazai futamát teljesíti Hockenheimben (amelynek az idén főtámogatója is), ahol ráadásul két jubileumot is ünnepelnek, a Mercedes gyári csapatának 200. Forma-1-es futama mellett a motorsport történetének 125 éves évfordulójáról is megemlékeznek, hiszen a történelem első autóversenyét egy, a márka egyik ősatyja, Gottlieb Daimler által tervezett motor nyerte. Pusztán emiatt sem lenne szerencsés, ha Hamilton és Bottas a meleg miatt letekert motorral poroszkálna vasárnap.
Hogy ezt megelőzzék, a csapat fejlesztésekkel készült, a teljesítményt célzó változtatások (módosított első szárny, módosított oldalszekrény, padlólemez és egy agresszívabb hátsószárny-véglap) mellett a hűtés javításán is dolgoztak az oldalszekrények alatt.
Az Osztrák Nagydíj után ugyanakkor elmondták, hogy alapvető tervezési hiányosságról van szó, amit Hamilton szavai is megerősítenek, aki szerint sokat nem fog javulni a helyzet, ha marad a kánikula. „Nem sok mindent tehetünk, annál sokkal nagyobb a tervezési hiányosság melegben, amin nem könnyű változtatni.
Dolgozunk rajta, de csak nagyon apró változtatásokat tudunk végrehajtani, amelyeknek nincs jelentős hatása.
Remélhetőleg ezen a hétvégén rendben leszünk, viszont ha marad a meleg, akkor szenvedni fogunk, ha pedig a következő versenyen meleg lesz, gondban leszünk, mint Ausztriában. Szurkolunk neki, hogy jöjjön a lehűlés."
Bottas optimistább, szerinte pár fokkal már nagyobb meleget képesek kezelni, mint Ausztriában. „Ausztria után meglehetősen keményen reagált a csapat, mivel nyilvánvaló, hogy van egy nagy gyengesége a csomagunknak, úgyhogy tulajdonképpen a hűtési rendszer fejlesztett változatát vetjük most be.
Ennek hatékonyabbnak kell lennie, és adnia kell nekünk pár foknyi mozgásteret, ugyanakkor nem hiszem, hogy bárki is arra számított, hogy 40 fokban kell versenyezni. Talán vasárnap kevesebb lesz, de holnap nem."
Jelen állás szerint a pénteki 39 fokot szombatra jelentős lehűlés követi, 30 fok alá kúszik a napi legmagasabb hőmérséklet,
vasárnapra pedig még tovább, 25 fok alá hűlhet a levegő, ráadásul az eső sem kizárt,
aminek Hamilton külön örülne. Amennyiben megkíméli a hőség a W10-est, a fejlesztésektől előrelépést remél a finn pilóta, aki kiemelte, hogy külön örül neki, hogy csapata olyankor sem lassít, amikor egyértelműen vezeti az erősorrendet. „Tetszik ez a mentalitás, hogy soha nem elég, ha előnyben vagyunk, többet, nagyobb különbséget akarunk a többiekhez képest. Mindannyian így vagyunk bekötve ebben a csapatban, ez a győztes mentalitás, én csak azt kívánom, hogy minden úgy működjön, ahogy működnie kell, mivel biztos vagyok benne, hogy minden csapat keményen fejleszt és folyamatosan hoz újításokat."