Példátlan eset miatt vizsgálták Hamiltont a sportfelügyelők

Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Német Nagydíj
Mercedes' British driver Lewis Hamilton (Front) and Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc crush during the German Formula One Grand Prix at the Hockenheim racing circuit on July 28, 2019 in Hockenheim, southern Germany. (Photo by Christof STACHE / AFP)
Vágólapra másolva!
Egy kihágás miatt megbüntették, egy másik kapcsán viszont felmentették Lewis Hamiltont a Német Nagydíj sportfelügyelői, mivel kiderült, egy eddig példátlan eset miatt tévedett egy rendszerük.

Jól indult a Német Nagydíj a pole pozícióból kezdő Lewis Hamilton számára, de aztán rémálomba fordult, mivel az ötszörös világbajnok kicsúszott, és enyhén a falnak ütközött, majd szabálytalanul a bokszba hajtott, hogy jelentős időveszteséggel megjavítsák az autóját. Később még jobban visszaesett a mezőnyben, amikor egy újabb kerékcsere alkalmából letöltötte a büntetését.

Hamilton versenyének addigra már befellegzett, de úgy tűnt, még rosszabb is lehet, mert a sportfelügyelők rendszere szerint túl lassan haladt az egyik Safety Car-fázis alatt, ezért ismét vizsgálni kezdték, de a leintésig nem született eredmény. Hamiltont végül felmentették, a két Alfa Romeót viszont megbüntették, így a fellebbezéstől függően a Mercedes pilótája mégis szerzett pontokat.

Az ominózus eset, ami miatt Hamilton sokáig a bokszban várakozott Forrás: AFP/Christof Stache

„Úgy tűnt, hogy a 44-es autó [Hamilton] szükségtelenül lassan halad a Safety Car-fázis során, összehasonlítva az előtte és a mögötte haladó autókkal. Ugyanakkor, a sportfelügyelők megállapították, hogy mivel a 44-es autó a saját balesete miatt a VSC/Safety Car-fázis során a bokszba hajtott, majd hosszú bokszkiálláson vett részt,

„Ez azt jelentette, hogy igazodnia kellett a szintidőhöz, miközben a körülötte levő autók megpróbálták utolérni a Safety Cart. Ez azt a látszatot keltette, hogy szükségtelenül lassan hajtott, de a sportfelügyelők álláspontja az, hogy követte az előírásokat” – állt az FIA állásfoglalásában.

A Safety Car gyakori vendég volt a Német Nagydíjon Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Michael Masi, az F1 versenyigazgatója később elárulta, a rendszer egyik „anomáliája” miatt merült fel a gyanú Hamilton esetével kapcsolatban. „Az anomáliát az okozta, hogy mindenki más már a harmadik kört teljesítette [a Safety Car mögött], így már fel tudtak zárkózni, de Lewis még csak a másodiknál tartott, és neki tartania kellett a szintidőt, miközben mindenki más igyekezett.”

Mivel Hamilton nem kapott újabb büntetést a verseny során, a tévedés nem avatkozott bele az eredmény alakulásába, hiszen a brit pilóta üldözhette tovább az ellenfeleit, de az Alfa Romeók kizárása után is csak a 9. helyre ért oda, ám így is növelte az előnyét csapattársa, a később kieső Valtteri Bottas előtt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!