HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 26: Lando Norris of Great Britain and McLaren F1 is pushed back up the pitlane after he got stuck behind Nico Hulkenberg of Germany and Renault Sport F1 during practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 26, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lando Norris McLarenjében akkumulátort kellett cserélni a Német Nagydíj előtt, de a büntetése ellenére az időmérőn műszaki hibát szenvedő Vettelé lesz az utolsó rajtkocka.
Vasárnap módosult a rajtfelállás az időmérő végeredményéhez képest Hockenheimben, mert a McLaren hibát talált Lando Norris akkumulátorában, és a kicserélése hátrasorolást okoz az újonc versenyzőnek. Az engedélyezett keretét már túllépte ebből az elemből, és kinetikus motorgenerátorból, illetve vezérlőelektronikából szintén újat kap a futamra, de a cserékért járó büntetésekkel összesen csak 3 pozíciót veszít, mivel Sebastian Vettel a műszaki problémája miatt nem tett meg mért kört az időmérőn és hivatalosan nem kvalifikálta magát, ezért mindenképp a mezőny végéről kell rajtolnia (lehet, hogy ezt a bokszutcából teszi meg).
A Ferrariba egyébként új vezérlőelektronikát szereltek, míg Kimi Räikkönen új motort, turbót és MGU-H-t kapott, de papíron csak a német szembesül büntetéssel, a finn nem, mert a szabadon használható keretéből végezték el a cserét.
A McLaren becslése szerint körönként 1 tizedmásodperccel vetette vissza Norrist a probléma,
nélküle tehát valószínűleg továbbjutott volna a Q2-be. Az újonc korholta magát a teljesítménye miatt, elmondása szerint "idén először cserben hagyta a csapatot". "Nem raktam össze jól a szektorokat, amikor kellett volna" – nyilatkozta.