A Red Bull nemrég lefokozta Pierre Gaslyt, mert a teljesítménye mérföldekkel maradt el Max Verstappenétől. A csapattársak egymás elleni eredményeit vizsgálva azonban így sem a bikások párosa között volt a legnagyobb szakadék a megszerzett pontok arányát tekintve az első félévben, hanem Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen között. A 2007-es világbajnok 31 pontot szerzett, míg az olasz mindössze egyet. Beat Zehnder, az Alfa Romeo csapatmenedzsere érdekes betekintést nyújtott abba, hogy a 39 éves finn veteránnak mennyit segít a mérhetetlen tapasztalata.
Zehnder előrebocsátotta, hogy a szezon elején a csapat kissé cserbenhagyta Giovinazzit, akinek az autójával sokszor voltak műszaki gondok, ez pedig egy rutintalan versenyzőnél hatványozottan kihathat a teljesítményre. Azt ugyanakkor nem lehet elvitatni Räikkönentől, hogy tizenkét futamból nyolcszor szerzett pontot, miközben Giovinazzi csak egyszer, amikor tizedik lett Ausztriában.
A sokszor lustának és nemtörődömnek bélyegzett Räikkönennel igencsak könnyű dolga van az Alfának, a csapatmenedzser szerint sokszor ugyanis semmit sem kell mondaniuk pilótájuknak, mert ő már cselekszik is.
„Kimi mindent egyedül csinál, mindent megért. Amikor a mérnökök egymás között beszélik meg, hogy változtatni kell-e a motorüzemmódon,
Kimi abban a pillanatban megteszi ezt magától. Pontosan tudja, hogy mit és mikor kell tegyen."
Ez persze nem azt jelenti, hogy Räikkönen mindent magától csinál, a jelenlegi bonyolult autókkal ez lehetetlen lenne, csupán vannak alkalmak, amikor kevesebb információra és „távirányításra” van szüksége, mint a csapattársának.
Zehnder a legutóbbi versenyt, a Magyar Nagydíjat hozta fel példaként arra, hogy sokszor mennyit profitál a csapat Räikkönen rutinjából. A finn egy kiállással teljesítette a versenyt, a kerékcserére Lando Norris balul sikerült kiállására reagálva hívta be a csapat, hogy így megelőzhesse a McLaren versenyzőjét. Ekkor még 40 kör volt hátra, Zehnder elmondása szerint a csapat a kemény gumit rakta volna fel Räikkönennek, ő azonban közepeset szeretett volna. „Egyedül az ő döntése volt, hogy közepes gumit tegyünk fel, körülötte mindenki más a keményeket választotta.
A közepes gumi mentette meg, amiatt volt jó a kigyorsítása a tizennégyes kanyarból, ami kellett ahhoz, hogy Bottas ne támadhassa meg az egyenesben
– utalt Zehnder arra, hogy később a Mercedes versenyzője szintén közepes gumin utolérte a finnt. – A kemény abroncsokon megevett volna minket."
Ellentmond a csapatmenedzsernek a Räikkönen és mérnöke közötti rádiózás a kiállás előtti körben. A mérnök megkérdezte, hogy állítsanak-e az első szárnyon, mire a finn pilóta azt felelte, „ezen a gumin rendben van, attól függ, hogy mit teszünk fel." A mérnök ezután közölte, hogy közepes keveréket, mire Räikkönen egy fokkal laposabb szárnyat kért. Persze nem tudjuk, hogy a verseny előtti csapatmegbeszélésen mi hangzott el, a rádióforgalmazásból mindenesetre nem úgy tűnik, hogy a 2007-es világbajnok döntött volna a második etapra felkerülő gumikeverékről.