A gyártó igazgatótanácsa úgy döntött, hogy felvásárolják a Brawn GP-t, 2010-től önálló gyári csapatot indítottak, és kiszálltak wokingi vállalatból. A McLaren a 2014-es szezon végéig továbbra is Mercedes-motorokat használt, a V8-as korszak utolsó éveiben ez műszakilag azonos volt a gyári istálló erőforrásaival, azonban 2014-től,
az új turbókorszak kezdetétől a McLaren csak ügyfélmotort kapott a Mercedestől, amivel elvesztették a gyári istálló legyőzésének reális esélyét.
Ron Dennis, a McLaren akkori csapatfőnöke meg volt győződve arról, hogy csak gyári támogatással nyerhet újra a korábban szebb napokat látott istálló, ezért visszacsábította az akkor még igen felkészületlen Hondát, de a japán vállalat csúfos kudarcot vallott, ezért a 2017-es szezon végén a felek útjai elváltak és a McLaren a története során először Renault-motorokra váltott.