Már csak egy hónap van hátra a Ferrari 2019-es F1-es torpedójának bemutatójáig, a vörösök február 15-én fogják leleplezni az egyelőre 670-es kódnév alatt futó autójukat. A Gazzetta dello Sport értesülései szerint a szélcsatornában kifejezetten biztató adatokat produkáló konstrukció az Autosport információi alapján pedig már – akárcsak tavaly – az első hivatalos szezon előtti tesztet megelőzően pályára gördülhet Barcelonában, amennyiben az előkészületeket semmi sem hátráltatja.
A csapatok előszeretettel használják ki a rendelkezésükre bocsátott évi két forgatási nap legalább egyikét arra, hogy már a hivatalos tesztek előtt pályára vigyék az új autójukat. A Ferrari a 2017-es szezon után az idén ismét így tehet, az Autosport értesülései szerint ugyanis
a február 15-én bemutatott versenygép már február 17-én, egy nappal a kollektív teszt előtt pályára gurulhat Barcelonában.
A forgatási napokon a csapatok maximum 100 km-t tehetnek meg, a Pirelli pedig a szezon közben használt keverékek helyett a Forma-2-ben használt keverékeihez közel álló demógumikat bocsát a rendelkezésükre. Tavaly Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen osztozott az SF71H-n a teszten, így
az idén vélhetően Vettel és Leclerc felváltva vezetheti le a barcelonai 21 kört.
A csapatoknak ilyenkor még nem az új autó teljesítményének feltérképezése a célja, hanem a rendszerek ellenőrzése, valamint az esetlegesen felmerülő gyermekbetegségek megtalálása a teszt előtt, hogy azokkal ne a kétszer négynapos gyakorlás értékes perceiből veszítsenek.
Előfordulhat az is, hogy a vörösök nem tudják feburár 17-én reggel megkezdeni a munkát, ebben az esetben a teljes forgatási napot áttehetik február 24-re, a második, egyben utolsó kollektív teszt előtti napra. A Ferrari mellett a Sauber is felhasználhat egy forgatási napot a tesztek megkezdése előtt, ők február 14-én, Fioranóban próbálhatják ki először idei autójukat.
Daniele Audetto neve ismerősen csenghet a Forma-1-et kedvelőknek. A 75 éves olasz a Ferarinál csöppent bele a száguldó cirkuszba, 1976-ban, Niki Lauda híres nürburgringi balesetének évében ő váltotta Luca di Montezemolót a Scuderia csapatmenedzsereként, majd 1977-ben világbajnoki címet nyert a vörösökkel. Az F1-ből a HRT csapat csődjével tűnt el, azóta visszavonulását tölti, az olasz Autosprintnek pedig elmondta véleményét Maurizio Arrivabene leváltásáról. „Sajnálom Mauriziót, barátok vagyunk.
Megfizetett azért, hogy nem a versenyzésben töltötte az eddigi karrierjét.
Ugyanakkor más nézőpontból is szemlélhetjük a dolgot, valójában elképesztő, hogy ilyen sokáig a pozíciójában tudott maradni.”
Audetto azért mondta ezt, mert szerinte is elkerülhetetlen volt, hogy az elmaradó eredmények következtében elküldjék a csapatfőnöki székből Arrivabenét, ugyanakkor
szerinte a váltásról nem csak a csapat élén 4 évet eltöltő szakember tehetett.
„A Ferrarinak hiányzik egy olyan ember, mint Luca di Montezemolo – utalt a Ferrari elnöki pozícióját Sergio Marchionne 2014-es kinevezéséig betöltő ex-elnökre. – Jean Todthoz [a Ferrari csapatfőnöke 1993-tól 2007-ig] képest Arrivabene jobb munkát végzett a kezdeti években,
Todtnak viszont megvolt az az előnye, hogy folyamatosan támogatta őt egy mesés elnök Luca di Montezemolo személyében.
Montezemolo mindig védőpajzsként állt az emberei és a média közé, amikor utóbbi Todt és Michael Schumacher fejét követelte a világbajnoki címek elmaradása miatt. Ma nincs senki a Ferrarinál, aki úgy védené az embereit, mint Montezemolo, közben pedig elbűvöli a médiát.”
Jean Todtnak végül csapatfőnöki ténykedésének hetedik szezonjában jött össze az első konstruktőri, a nyolcadikban pedig az első versenyzői világbajnoki cím a Ferrarival, utóbbihoz kétszer annyi időre volt szüksége, mint amennyit Arrivabene eltöltött a Scuderia élén.