Sebastian Vettel driving the (5) Scuderia Ferrari Mission Winnow and Daniel Ricciardo driving the (3) Renault F1 Team on track during qualifying session for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 7, 2019 in Monza, Italy. (Photo by Emmanuele Ciancaglini/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Renault motorfőnöke úgy véli, a tavalyi adatok alapján csak a Ferrari rendelkezik erősebb motorral a mezőnyben. Rémi Taffin szerint a fejlesztések terén nem segít, hogy ügyfelük is van.
Örök kérdés a Forma-1-ben, hogy melyik autó, azon belül melyik erőforrás a legjobb: az előbbire 2014 óta egyszerű a magyarázat, mivel a Mercedes általában magabiztosan nyeri az egyéni és konstruktőri világbajnokságokat, a motorok terén viszont tavaly óta már az a közvélekedés, hogy a Ferrari adja le a legnagyobb teljesítményt.
A mezőnyben érdekelt másik két márkát változó mértékű kritikák érik: a Red Bull ugyan méltatja a Hondát, de mindkét fél tisztában van azzal, hogy további fejlesztések szükségesek ahhoz, hogy tartósan küzdhessenek a győzelmekért, a Renault pedig a gyári csapatával eddig nem tudott eredményeket felmutatni, és először a Red Bull, majd a McLaren is bejelentette, hogy beszállítót vált.
Ettől függetlenül a gyártó motorfőnöke, Rémi Taffin kitart amellett, hogy a francia erőforrás az élmezőnybe való: „Szoros csatát látunk a Mercedes és a Ferrari között a motor teljesítménye terén – nyilatkozta a szakember az Auto Motor und Sportnak. – A Mercedes egy kicsit mögöttünk van, a Ferrari egy kicsit előttünk, a Honda egy lépéssel hátrébb.”
Manapság már nem beszélhetünk 50 kilowattos különbségekről
– szögezte le. – A Ferrari, a Mercedes és közöttünk 5-10 kilowattról van szó, a Honda talán 15-20 kilowattal van mögöttünk” – összegzett Taffin. A francia szakember álláspontját osztotta Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője is, amikor megerősítette, hogy 2021-től ismét a Mercedes erőforrásaira váltanak, és méltatta az autógyártó munkáját is.
A Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul később azt kezdte magyarázni, hogy anyagi szempontból nem okoz problémát a számukra, hogy a jelenlegi állás szerint jövőre nem lesz ügyfélcsapatuk, Taffin pedig úgy véli, ez a fejlesztéseket sem befolyásolja majd.
„Azért előnyös, ha vannak ügyfelek, mert akkor nagyobb tapasztalatot szerzünk a motor megbízhatóságáról. Négy autóval négyszer nagyobb esélyünk van felfedezni a problémákat, a fejlesztések terén viszont semmit sem nyerünk. Fejlesztünk egy erőforrást, ami passzol a saját autónkba, nem lehetséges egymás mellett két programot futtatni.”