Dilemma elé állítja a csapatokat, hogy a 2021-es szezonra az erőforráson kívül lényegében semmit sem tudnak majd átvinni az idei fejlesztéseik közül, így meg kell találniuk a kényes egyensúlyt az idei és a jövő évi projektjeik között.
Ez már az autóbemutatók alkalmával is foglalkoztatta az istállók képviselőit és várhatóan még felkapottabb téma lesz az első futamok után, attól függően, hogy ki, milyen eredményeket ér el. A Ferrari kapcsán már most aktuális a kérdés, mert a teszten mutatott forma alapján az SF1000-es nem tűnik győztes autónak, de a köridőket természetesen érdemes fenntartásokkal kezelni.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke „bizonyosan jó felvetésnek” nevezte, hogy a 2020-as felzárkózás befolyásolja-e a 2021-es előkészületeket, és elárulta, még a Scuderiánál sem tudják, hogy milyen arányokkal kössék meg a kompromisszumot az idei és a jövő évi feladatok között.
„Szerintem még nagyon a szezon elején járunk, nem lehet egy egész szezont elvetni, úgyhogy a szezon elején biztosan igyekszünk 2020-szal foglalkozni, amennyit csak tudunk, mert most van itt az ideje annak, hogy megértsük az autót és a gyengeségeit. Remélhetőleg olyan dolgokról van szó, amiket a lehető leggyorsabban megoldhatunk.”
„Ha néhány verseny után azt látom, hogy túl nagy a hátrány, akkor talán megfontoljuk a helyzetet, de ezzel még korai foglalkozni, csak néhány tesztnap telt el. Akadnak dolgok, amiket elég gyorsan megoldhatunk az autón, úgyhogy pillanatnyilag tartjuk a tervünket 2020 és 2021 kapcsán.”
A helyzet azért is kritikus, mert az elmúlt néhány fejlesztési ciklus során a Forma-1-ben azt lehetett tapasztalni, hogy egy reformra a legjobban reagáló csapat hosszabb időre is az élre kerülhet. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint néhány hónapos csúszás fél másodperc körüli különbséget eredményezhet a következő szezon elején.