A Mercedes korábban járatlan terepre merészkedett az innovációval és az autó olyan részéhez nyúlt, amelyet eddig nem sokan használtak előnyszerzésre: a pilóták vezetés közben képesek állítani a kerekek széttartási szögén, optimalizálva azt a kanyarokra és az egyenesekre. A rendszert a dupla tengelyű kormányzás angol megfelelőjének kezdőbetűivel, DAS-nak nevezték el. Mindez viszont nem jelenti, hogy elméletben mások sem gondoltak a lehetőségre – a Ferrarit irányító Mattia Binotto a barcelonai teszten azt állította, hogy csapatánál felmerült az ötlet.
Gondoltunk a DAS rendszer megvalósítására, de nem terveztük meg és fejlesztettük ki.
A szabályosság kérdése miatt döntöttünk így, amiről nem egyeztettünk az FIA-val. Emellett azt sem gondoltuk, hogy megérte volna kifejleszteni, legalábbis a mi autónk koncepciójával – nyilatkozta. – Nem hiszem, hogy ki fogjuk fejleszteni."
Már csak azért sem, mert 2021-től betiltják az olyan megoldást, amivel a kormánnyal több funkcióra lehet használni a kerekeket.
A koncepció kapcsán arra utalhatott Binotto, hogy a Mercedes autóján hosszabb a tengelytáv és laposabb a padlólemez aszfalttal bezárt szöge, mint a Ferrarin, ezért nem biztos, hogy a maranellói konstrukcióba be lehetett volna tuszkolni a szükséges elemeket a trükkhöz.
Az Auto Motor und Sport saját forrására hivatkozva azt írta, a mercedeses Toto Wolff kezdetben nem hitte, hogy a DAS működni fog, mert a versenyzők szerinte a jobbra-balra tekerés mellett nem akarták volna előre-hátra rángatni a kormányt. Később mégis ő volt az első, aki tesztelhette a megoldás első változatát.
Binotto szerint „nehéz megítélni", szabályos-e a DAS, ennek eldöntését az FIA-ra bízzák. A Mercedesről más okból beszélt: riválisuk úgy érzi, a Ferrari takargatja valós erejét és a szokásosnál is visszafogottabb motorbeállításokkal ment a teszteken, ezért nem villogtak.
„Úgy látszik, a Mercedes elég jól tudja, mit csinálunk, de nincs igazuk – jelentette ki Binotto. – Úgy érezzük, jelenleg nem a miénk a leggyorsabb autó, ezért a szezon elején hátrányban leszünk. Hogy mi hiányzik? Az előző idényhez képest gyorsult a kocsi, gyorsult a kanyarokban, de lassabb lett az egyenesekben.
Ezt a célt szem előtt tartottuk a tervezésnél, mivel tavaly túl lassan mentünk a kanyarokban, ezért igyekeztünk minél többet javítani a leszorítóerőn, a kanyartempón. Ennek az árát az egyenesekben fizetjük meg."
Konkrétumként azt említette meg, hogy a balanszon, a beállításokon és a lassabb kanyaros tempón kell javítaniuk.