Az F1 vezetői és a csapatok hétfőn újabb válságtanácskozást tartottak, amelyen eldőlt, hogy az elsőre tervezettnél még tovább maradnak zárva a gyárak, amivel a költségeket igyekeznek csökkenteni a gazdaságilag bizonytalan helyzetben. Egy sor erre irányuló témában egyeztettek a résztvevők, akik több kérdésben nem jutottak dűlőre. Az egyik ilyen, hogy a mely területeken fagyasszák be az autók fejlesztését. Az Autosport információi szerint annyi pozitívum azért van, hogy egy úgynevezett "zsetonrendszer" felállítását mindannyian elfogadhatónak tartották.
A Forma-1-ben réges rég bevezették a kötelező nyári szünetet, amely során a csapatoknak két hétre be kell zárni a gyárukat, hogy alkalmazottaik fújhassanak egyet. Erre rendszerint augusztusban kerül sor, a koronavírus-járvány miatt azonban most ezt egy héttel megtoldották és előrehozták márciusra és áprilisra, hogy ha javul a helyzet, a nyár utolsó hónapjában több futamot is be lehessen pótolni.
A bizonytalan szituáció és a költségek féken tartása miatt azonban most úgy döntöttek, hogy további két héttel megtoldják a leállást, valamint kiterjesztik azt a motorgyártókra is.
„A stratégiai munkacsoport, az F1-es bizottság és a csapatok egyhangú döntése után a Motorsport Világtanács elektronikus szavazás útján jóváhagyta a Forma-1-es gyárleállás időszakának 21-ről 35 naposra hosszabbítását, amelyre márciusban, áprilisban és/vagy májusban kerül sor minden résztvevő és motorgyártó száméra. A téma koronavírus-járvány függvényében történő további megvitatása napirenden marad az FIA, a Forma-1 és a csapatok között" – olvasható az erről szóló közleményben.
Utóbbi mondat azt jelenti, hogy további hosszabbítás is elképzelhető, így akár május végéig is zárva maradhatnak az F1-es gyárak, illetve nem végezhetnek a Forma-1-gyel kapcsolatos tevékenységet, hiszen a legtöbbjük egy része most is üzemel, csak lélegeztetőgépek gyártására állt át.
A költségcsökkentés jegyében a 2021-re tervezett technikai reformokat 2022-re halasztották el, így a csapatok jövőre is az idei autókkal állnak majd rajthoz, az azonban továbbra is kérdéses, hogy azokon melyik területeket lehet majd fejleszteni. Az Autosport úgy értesült, hogy zsetonrendszerrel fogják ezt meghatározni, a 2020-as autók fejlesztését pedig nagyrészt befagyasztják 2021-re.
A szisztéma hasonló lesz ahhoz, amit a hibrid-éra kezdeti szakaszában az erőforrásokra használtak, azaz minden fejleszthető terület meghatározott számú zsetont fog érni,
a csapatok pedig maguk dönthetik el, hogy a kapott mennyiséget milyen eloszlásban és mire használják el.
Az F1, az FIA és a csapatok emellett abban is megegyeztek a szaklap szerint, hogy 2022-nél nem halasztják későbbre az új technikai szabályokat, valamint 2020-ra és 2021-re is szigorítanak az aerodinamikai fejlesztéseken úgy, hogy korlátozzák a szélcsatorna és a CFD használatát. Ennek részletei azonban még egyeztetés alatt állnak.