BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 27: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault on track during Day Two of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 27, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint már csak rá kell bólintania a csapatoknak arra az előterjesztésre, amely megakadályozza, hogy túl gyorssá váljon a Forma-1 a 2022-es szabályok bevezetéséig.
A költségcsökkentés jegyében a csapatok már korábban megegyeztek, hogy a 2021-re tervezett átfogó szabályváltoztatásokat 2022-re halasztják, és jövőre is a jelenlegi autókkal fognak versenyezni. Jó ideje szó van arról is, hogy az idei kocsikat csak bizonyos területeken lehet majd fejleszteni, az aerodinamikai fejlesztés azonban korlátlan lesz.
Utóbbi azonban aggályokat vetett fel a Pirellinél, mondván az autók olyan mértékben fognak gyorsulni, ami biztonsági kockázattal járhat a gumikra nézve. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint viszont megszületett a megoldás a problémára.
A fejlesztések befagyasztása alapvetően képes a költségeket csökkenteni, de vannak olyan utóhatásai, amelyekre első körben nem igazán gondoltak. Az AMuS úgy tudja, hogy
a karosszéria és további húsz elem fejlesztése lesz befagyasztva, a csapatok pedig ebből a listából két elemet választhatnak, amelyeket fejleszthetnek a továbbiakban is.
Az aerodinamikai fejlesztés azonban szabad lesz, amitől az autók gyorsulnak, a Pirelli abroncsaira pedig nagyobb terhelés hárulhat. Ahhoz azonban, hogy a gumigyártónak ne kelljen új abroncsokat kifejlesztenie a jelenlegi szabályok utolsó évére, és inkább a 2022-ben érkező, 18 colos felnire szerelt abroncsokra koncentrálhasson, lépni kellett.
A szaklap szerint megszületett az az előterjesztés, amely megakadályozni hivatott az autók túlzott gyorsulását, és már csak a csapatok technikai igazgatóinak kell azt elfogadniuk.
Eszerint a hátsó kerekek körüli padlólemezt fogják átstrukturálni. Azért ezt, mert kimondottan érzékeny területnek számít, a csapatok rengeteg energiát fektetnek abba, hogy a megtisztítsák az ide érkező légáramlatokat. A jelenlegi autókon látható, hogy a padlólemez ezen a területen tele van járatokkal és bevágásokkal, valamint a lehető legkisebb távolságra ér véget az első kerekek előtt.
Mindezzel a csapatok minél jobban igyekeznek leszigetelni kívülről a diffúzort és a padlólemezt, hogy ezzel jelentősen növeljék a leszorítóerőt.
Ezt a területet az FIA úgynevezett vörös zónává alakítja, egyszerűsítenek a kialakításon, ezáltal csökkentik a leszorítóerőt.
Az idei év elején többen is azt jósolták, hogy a lényegében változatlan szabályok és a leszorítóerő emiatti növekedése rontani fogja a versenyzés minőségét. „Valószínűleg kevesebb lesz az előzés, mert az autók egyre gyorsabbak és egyre nagyobb leszorítóerőt termelnek, ami jobban hátráltatja a hátul haladót" – nyilatkozta Lewis Hamilton. Hogy a padlólemez egyszerűsítése javít-e a helyzeten, és ha igen, érdemben teszi-e ezt, az egyelőre kérdéses, de a célja nem is ez.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!
Tudta-e?
Az 1904-es olimpián résztvevő magyar sportolók fele éremmel tért haza. A négy versenyző közül az úszó Halmay Zoltán két aranyat nyert, a szintén úszó Kis Géza ezüstöt. Gönczy Lajos magasugró a 4. helyen végzett, csak a rövidtávfutó, Mező Béla lett helyezetlen.