BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 21: Romain Grosjean of France and Haas F1 looks on in the paddock during day three of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Romain Grosjean bízik benne, hogy a költségvetési plafon bevezetésével több olyan ülés lesz a Forma-1-ben, amely a legjobb pilóták számára is vonzó lehet. A francia versenyző a maga részéről nem zárja ki, hogy egy nap visszatérjen a Renault-hoz.
Ugyan a 2020-as F1-es világbajnokság csak jövő héten fog elindulni, a pilótapiac már mozgásba lendült, és néhány hely már elkelt 2021-re. Ez viszont még csak a kezdet volt, és ha más nem, a Renault biztosan igazolni fog egy új versenyzőt a McLarenhez távozó Daniel Ricciardo pótlására.
Ami az eddigieket illeti, Romain Grosjean ismét elmondta, hogy néhány szereplő helyében másképpen cselekedett volna, de érdekes volt figyelni a fejleményeket. A Haas pilótája úgy véli, a Renault ülése vonzó lehet a jövőben, de bízik benne, hogy ez a kijelentés idővel számos istállóra igaz lesz.
„Reméljük, hogy a költségvetési korlát bevezetésével minél több csapat megerősödik – nyilatkozta az ESPN podcastjában. – Úgy vélem, a Racing Point nagyon jó úton jár efelé, és a téli tesztek alapján igencsak versenyképesnek tűnnek, a Mercedesszel közösen remek munkát végeztek. Szóval a jövőben néhány csapatra érdemes lesz odafigyelni.”
Grosjean hozzátette, ami a pilótapiac további történéseit illeti, szerinte mindenki elég időt hagy magának a döntésre.
A Renault-nál több sztárpilóta szerződtetése is felmerült. Elképzelhető, hogy a Ferraritól távozó Sebastian Vettelnek az enstone-iak dobnak mentőövet, de ha Valtteri Bottast esetleg elküldi a Mercedes, akkor ő is kiköthet a csapatnál.
A legnagyobb szenzáció viszont kétségtelenül Fernando Alonso visszatérése lenne, akiről Cyril Abiteboul csapatfőnök korábban megerősítette, hogy ott van a Renault listáján.
Ennek fényében kevéssé valószínű, hogy az ötödik éve a Haas autóját vezető Grosjean jövőre visszatér ahhoz az istállóhoz, melynek színeiben 2009-ben debütálhatott, majd később tíz dobogós helyet szerzett az akkor éppen Lotus néven működő csapatnak.
A francia pilóta azonban nem zárta ki, hogy valamikor ismét a Renault volánja mögött üljön egy Forma-1-es futamon.
„Szép történet lenne, hiszen tíz évet töltöttem ott, a pályafutásom nagy részét ők finanszírozták, és én állhattam fel utoljára a pódiumra Enstone-ból – magyarázta. – Ezzel együtt az is jó lenne, ha a Haasnál maradnék, vagy éppen egy másik csapattal próbálkoznék. Ugyanakkor még egyetlen versenyen sem vagyunk túl, és máris a jövő évről beszélünk, ami elég furcsa.” Grosjean szerint előbb látniuk kell, hogy az autók hogyan teljesítenek, illetve ő maga azon a szinten van-e még, amelyen lenni szeretne. A továbbiakról pedig ennek függvényében lehet beszélni.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!
Tudta-e?
Dr. Mező Ferenc 1928-ban a művészeti versenyek epikai művek kategóriájában az „Olimpiai játékok története” című művével aranyérmet szerzett. Ez a volt Magyarország 14. olimpiai bajnoki címe.