A Red Bull szerint csökkenni fog a Mercedes előnye az új szabály miatt

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sokakat foglalkoztat a Forma-1-ben, hogy milyen hatása lehet a speciális motorüzemmódok betiltásának. George Russell szerint a Mercedes jól jár, de Helmut Marko az ellenkezőjére számít.

A hétvégétől betiltják a Forma-1-ben a különleges motorüzemmódok használatát, pontosabban az időmérőt és a versenyt is egy adott üzemmóddal kell teljesíteni, így a csapatok nem használhatják majd a csúcsteljesítményt biztosító, de az erőforrás élettartamát lecsökkentő beállításokat. A Mercedes eddig azt kommunikálta, és George Russell is arról beszélt csütörtökön, hogy amit elvesztenek a vámon, azt megnyerik a réven, vagyis, ha az időmérőn nem hajszolhatják a motort, akkor a futamon magasabb fokozatú üzemmódot használhatnak.

A Red Bull közelíthet a Mercedeshez? Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Autosportnak megerősítette, hogy ez lehet a helyzet, de arra számít, hogy a Mercedes a Q3-ban és a bokszkiállások be- és kivezető köre során már nem tud úgy meglógni, ahogy eddig tette. „Azt gondoljuk, hogy közelebb tudunk kerülni, és a versenytempónk egyébként is jó szokott lenni” – nyilatkozta az osztrák veterán.”

Marko arra számít, hogy a Renault-t is hátrányosan érinti majd a változás, és azt sem hiszi, hogy a Mercedes tartósan járathatja majd az erőforrását az eddiginél magasabb teljesítményszinten.

„Az üzemanyagfogyasztás is szerepet játszik, mert korlátozott a mértéke. Ha túl sokáig túl erős teljesítménnyel mennek, túl sok üzemanyagra lesz szükségük. Sok szempont van. Nekünk még nem volt az idén olyan versenyünk, ahol a fogyasztás kritikus volt a számunkra. Persze, előfordul, hogy vitorláznunk kell, de ez nem volt döntő a verseny szempontjából. Nehéz megmondani, hogy e téren hol állunk a Mercedeshez képest, de logikus, hogy a nagy teljesítményhez nagyobb fogyasztás társul.”

Még gyorsulás is lehet belőle

A Mercedes részéről eddig elsősorban Toto Wolff nyilatkozott az ügyben, a motorfejlesztő részleg vezetője, az Andy Cowell helyére lépett Hywel Thomas viszont azt mondta, nem tudják pontosan, hogy mekkora hatása lesz az új előírásnak.

„Gondolom, néhány gyártó úgy találja majd, hogy az időmérőn előrébb jutottak az ellenfeleikhez képest, mások viszont talán a versenyen fognak nyerni a többiekkel szemben. Gyanítom, ez néhány napon belül, a monzai verseny végére ki fog derülni” – mondta Thomas a Mercedes Youtube-csatornáján.

Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit, Juan Manuel Fangio szobra
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit célegyenes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit célegyenes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit célegyenes, rajtrács
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit lelátó, szurkolók
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit paddock
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit oválpálya
Forma-1, Olasz Nagydíj, Monza Eni Circuit oválpálya
Forma-1, Olasz Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-2, Pirelli kamionok
Forma-1, Andreas Seidl, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-2, Pirelli gumik, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit logo
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Williams Racing kamionok, Olasz Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing motorhome, Olasz Nagydíj
Forma-1, szurkoló, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj, oválpálya
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Olasz Nagydíj, Riccardo Adami
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Scuderia Alpha Tauri, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Netflix, Olasz Nagydíj
Forma-1, Racing Point F1 Team, Olasz Nagydíj
Forma-1, McLaren Racing kerékcsere, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Olasz Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari molinó, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj célvonal
Forma-1, Monza Eni Circuit, Olasz Nagydíj, rázókő, hurka, kerékvető
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari kamionok, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Olasz Nagydíj

Russell az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, a Racing Point és a Williams rosszabb helyzetben lesz a Mercedesnél, mert szorosabb mezőnyben kell küzdeniük, és azt jósolta, hogy „pont ellentétes” hatást vált majd ki a szabály, mert a Mercedes gyorsabb lehet majd a futamon.

„Szombaton talán veszítünk 1-2 tizedet, de arra számítunk, hogy 1 tizedet buknak más gyártók is, úgyhogy nettó 1 tized hátrányban lehetünk. Vasárnap viszont mindenképpen jobbak leszünk, nem is kevéssel. Lenyűgöző, hogy a Mercedes továbbfejlesztette a motorját, és lehetővé tette, hogy nagyon magas teljesítményszintet használjunk az egész versenyen. Szárnyalni fogunk vasárnaponként.”

A pontversenyt vezető Lewis Hamilton hozzátette, furcsának találja, hogy a Red Bull erőltette a szabály bevezetését, de remélte, hogy a Mercedes szakemberei elismerésként könyvelik el, hogy vissza akarják fogni a teljesítményt. A hatszoros világbajnok szerint ő szerette, ha szabályozhatja a motor teljesítményszintjét, mert így előnyt kovácsolhatott abból, ha képes meghosszabbítani az élettartamát, de azt nem bánta, hogy kevesebbet kell majd állítgatnia a kormányon.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!