A szezon során harmadszor fordult elő, hogy a két Mercedes-pilótát leszámítva nem Max Verstappen érte el a legjobb időt az időmérőn. Sőt, a holland pilóta az 5. helyével a Magyar Nagydíj után a legrosszabb idei kvalifikációján van túl, de mindez nem érte váratlanul, ugyanis számított a nehézségekre.
„Nem ezen a hétvégén, mert végig szenvedtünk – válaszolta a Sky Sports műsorában arra a kérdésre, hogy meglepődött-e az eredményen. – Mindent megpróbáltam, az összes szárnybeállítással kísérleteztem, ami Monzában szóba jöhet, de a vége mindig ugyanaz lett. Ez megmutatja, hogy számunkra még mindig kedvezőtlen, ha alacsony a leszorítóerő, mivel szenvedünk az egyensúllyal, és úgy általában a tapadással.
Sok mindent meg kell vizsgálnunk, mert könnyű azt mondani, hogy motorerő terén hátrányban vagyunk, de ez nem lehet kifogás. Szóval rengeteg teendőnk van.”
Verstappennek egy furcsa problémával is szembe kellett néznie, ugyanis amikor közel került egy riválisához, ahelyett, hogy a szélárnyéknak köszönhetően gyorsult volna, csökkent a sebessége az egyenesekben. A Red Bull pilótája maga is szokatlannak tartja a jelenséget.
Verstappen és csapata egész hétvégén küszködött, és nemcsak a Q3-ban, hanem a hétvége egyik szakaszában sem sikerült a 3. helyen végeznie. A 22 éves versenyzőnek felvetették, hogy a többiek fejlődtek, de ő nem ért egyet ezzel a kijelentéssel.
„Nem, mi vagyunk azok, akik nem végeztek jó munkát – magyarázta. – Monza egy különleges pálya, de amikor ismét egy hagyományosabb vonalvezetésen versenyzünk, szerintem visszaáll a rend. Ennek ellenére ez nem volt elég a mi részünkről.”
Ugyan most valamivel nehezebb dolga lesz, de Verstappennek még így is jó esélye van arra, hogy a futamon odaérjen a dobogóra. A holland pilóta pénteken mutatott versenytempója sokkal jobb az előtte végző Carlos Sainzénál és Sergio Pérezénél, emellett mindössze 1 tizedmásodperc választotta el a McLaren versenyzőjétől.
Azt azonban ő is tudja, hogy ha nem történik semmi rendkívüli, akkor Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast nem lesz esélye megszorítania.
„A harmadiktól egészen a kilencedik vagy a tizedik helyezettig nagyon közel vagyunk egymáshoz, úgyhogy szerintem harcolhatunk a dobogóért. A Mercedest hagyjuk, ők egy másik szinten mozognak.”
Csapattársa, Alexander Albon kevesebb mint 3 tizeddel maradt el tőle, ami mindenképpen javulás az előző hétvégékhez képest. A thai pilóta elárulta, elégedett az autóval, még ha a helyezése nem is adja vissza, hogy ezúttal sokkal jobban ment neki a vezetés.
Ahogyan az várható volt, egy újabb hektikus időmérőn vagyunk túl, emiatt pedig nehéz volt a megfelelő időpontban elkezdeni a kört.
Összességében nincs könnyű hétvégéje a csapatnak, az eredmény miatt pedig nyilvánvalóan csalódottak vagyunk. Személy szerint viszont jobban éreztem magam az autóban, egyelőre simábban alakulnak a dolgok, persze ezt a kilencedik hely nem tükrözi. Ugyanakkor egy lépéssel közelebb kerültem Maxhoz, ami pozitívum.”
Albon megerősítette Verstappen szavait, és kijelentette, az alacsony leszorítóerő nem kedvez az RB16-osnak. Hozzátette, a McLaren és a „semmiből érkező” Racing Point is nagyon erős, ők pedig néhány kanyarban rendre időt vesztenek. Úgy véli, a versenytempójuk jobb, mint az egykörös sebességük, de ezzel együtt is nehéz futamra számít.
„A Mercedesek nagyon messze vannak, utánuk viszont már egy-két tized is nagy különbséget jelent – ezek már Christian Horner csapatfőnök szavai. – Nem sikerült tiszta kört futnunk, főleg Alex esetében, akinek több körét is elvették. Az autó nem viselkedett valami jól, Max ötödik pozíciója pedig bosszantó, mert nagyon közel volt a harmadikhoz. Arra persze nem számítottunk, hogy harcban leszünk a pole pozícióért.
Ami Alexet illeti, csak pár tizedre volt Maxtól, de a szoros mezőny miatt ez a kilencedik helyet jelenti, úgyhogy lesz dolga a vasárnapi versenyen.”
A brit szakember elmondta, a rajtig jobban meg kell érteniük az autó működését, hogy a lehető legjobb eredményt érjék el. Ugyanakkor kiemelte, hogy mindkét pilóta remek versenyző, és biztosan támadni fognak, ami érdekessé teheti az első kanyart.