Van hova fejlődnie a tavalyi évet utolsóként, a középmezőnytől is jócskán lemaradó Williams istállónak, még egy olyan szezont, mint a 2019-es, ugyanis saját elmondásuk szerint sem engedhetnek meg maguknak. Szemmel láthatóan tesznek is ezért, hiszen már tavaly megkezdték az átszervezéseket, az idényrajt előtt távozott (hivatalosan ekkor még csak szabadságra ment) a technikai igazgató Paddy Lowe, miután az autó nem készült el a téli tesztek kezdetére, majd bántóan lassúnak bizonyult. Nem Lowe volt azonban az egyetlen, Dirk de Beer is elhagyta az istállót az aerodinamikai részleg éléről, Ed Wood pedig a főtervezői pozícióból. Most mindkettejük utódja megérkezett.
Woodot a Williams kedvéért a Red Bullt elhagyó David Worner váltja, még ha nem is közvetlenül, ő lesz ugyanis a grove-iak új főtervezője.
Worner 17 évig szolgált a milton keynes-i alakulatnál, még akkor csatlakozott hozzájuk, amikor Jaguarnak hívták a csapatot, 2014-től helyettes főtervezőként dolgozott.
A másik fontos érkező Jonathan Carter, akinek szintén jól mutat az önéletrajza, legutóbb a kompozitrészleget vezette a Renault-nál, a Williamsnél pedig Worner beosztottja lesz, mint helyettes főtervező. A kettős korábban az Arrowsnál már dolgozott együtt. Worner és Carter érkezésén túl egy átszervezés is történt, a már eddig is a csapatnál levő Adam Cartert kinevezték vezető versenymérnökké.
Dave és Jonathan hatalmas tapasztalatot, tudást és képességeket hoz a Williamshez, örülünk, hogy a közeljövőben csatlakoznak hozzánk
– olvashatók Claire Williams helyettes-csapatfőnök szavai az istálló közleményében. – Meg fogják erősíteni a tervezési részleget és szorosan együtt doloznak majd Adam Carterrel és a csapat többi vezető beosztású mérnökével a Williams autók következő generációinak kialakításán."
A Williamstől lényegében a tavalyi szezon előtt, formálisan csak később távozó Paddy Lowe megüresedett helyére egyelőre senkit nem neveztek ki technikai igazgatónak, a Renault-tól a tavalyi év végén távozó Nick Chester azonban ott van a lehetséges jelöltek között.
A csapatnál szeretnék elkerülni a tavalyi blamát, és az idén mindenképpen el akarnak készülni az új autóval a téli tesztekre. Claire Williams korábban elmondta, hogy jó úton járnak, hogy ez sikerüljön, hiszen
az idén a legtöbb kötelező töréstesztet első nekifutásra teljesítették, míg tavaly volt olyan, amelyiket hatodikra sem sikerült,
valamint ezúttal jóval nagyobb mozgásteret hagytak maguknak, hogy ha valami késleltetné az autó elkészültét, akkor is be tudják azt fejezni időben.