NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 11: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 11, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Joe Portlock/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen szerint a Mercedes jövőre is hatalmas kihívást jelenthet a Red Bull számára, de az új Honda-motor segítségükre lehet a harcban. A holland pilóta jelenleg úgy gondolja, ki fogja tölteni 2023-ig szóló szerződését.
Hiába az idény előtti fogadkozások Christian Horner és Helmut Marko részéről, a Red Bullról és Max Verstappenről nem mondható el, hogy harcban lennének a világbajnoki címért. A 23 esztendős versenyző pár hete kijelentette, személy szerint soha nem tartotta esélyesnek saját magát a végső győzelemre, hiszen a Mercedes tempója sokkal jobb az energiaitalosok autójához képest. Emellett a három, egyaránt technikai okokra visszavezethető kiesés sem jött jól.
„A meghibásodások visszavetettek minket, ami nem volt ideális – nyilatkozta a Focusnak. – Végső soron túl lassúak voltunk a Mercedeshez képest. Próbáltuk csökkenteni a távolságot, de ez nem volt könnyű, mert az autón nem lehet sokat módosítni. Még jövőre sem, de sajnos ez a helyzet.”
Az Eifel Nagydíj után Verstappen hátránya 83 pontra nőtt az éllovas Lewis Hamiltonhoz képest, igaz, Valtteri Bottas lőtávolságon belülre, 14 egységre került tőle.
A még a hétvége előtt készített interjú során a holland pilótának felvetették, hogy jelen helyzetben mekkora motivációval képes versenyezni. A kilencszeres futamgyőztes így is talál célokat magának.
„Nyilván minden versenyhétvégéből a legjobbat próbálom kihozni. Harmadik lehetek a Mercedesek mögött, ami egész jó, hiszen amikor egy csapat ennyire domináns, akkor nincs mit tenni. Ezzel együtt igyekszem őket egy kicsit idegesíteni a jó teljesítményemmel.”
Verstappen egyértelműen a mezőny egyik, ha nem a legjobb teljesítményét nyújtja, csapattársáról, Alexander Albonról viszont ez korántsem mondható el. Emiatt pedig a thai pilóta ülése veszélybe került, olyannyira, hogy most már Marko is egyértelműen utalt erre. A holland versenyző azonban nem lepődne meg, ha a bikások változatlan felállással vágnának neki a 2021-es szezonnak.
Végső soron ez nem az én döntésem. Alex Albonnal elég jól dolgozom együtt, de a csapatnak kell látnia, hogy ki a legmegfelelőbb mellém. Simán lehet, hogy jövőre is Alex lesz a csapattársam.”
Ami viszont egészen biztos, hogy a 2022-es idényt már nem a Hondával kezdik meg, miután a japán motorgyártó két héttel ezelőtt bejelentette, hogy 2021 végén távozik a Forma-1-ből. Természetesen azonnal megkezdődtek a találgatások, hogy a japánokat melyik beszállító válthatja, Verstappen viszont semmilyen konkrétummal nem szolgált ezen a téren. „Most azt kell látnunk, hogy ezek után miként dolgozhatunk tovább a Red Bullnál. A legfőbb kérdés, hogy melyik motorszállító váltja a Hondát, de ezt jelenleg nem tudom.”
A kiszállás ellenére a Hondánál fogadkoznak, hogy jövőre a világbajnoki cím lesz a cél, ennek érdekében pedig többek között új erőforrást építenek. „Az egyenesekben még mindig lassabbak vagyunk a Mercedesnél, ami nekünk egyértelmű hátrány – magyarázta Verstappen. – Szóval természetesen jól jönne, ha a Honda ezt megtenné, mert ez növelné az esélyeinket a következő évet illetően.”
Ezzel együtt kérdéses, hogy a kasztnit érintő minimális módosításokkal mennyiben változhat a helyzet az ideihez képest.
A Red Bull számára nem jó előjel, hogy a Mercedes már teljes mértékben leállt az idei autó fejlesztésével, és Verstappen sem feltétlenül úgy számol, hogy 2021-ben ér fel a csúcsra.
„Remélem, minél hamarabb [világbajnok leszek], de a Mercedes ellen idén és jövőre is nehéz lesz. Persze a Red Bullnál mindent megteszünk, nekem pedig az a célom, hogy a következő években megszerezzem a világbajnoki címet.”
Most úgy gondolja, hogy marad
Ezzel együtt a Honda bejelentése után az is kérdésessé vált, hogy a holland pilóta 2022-ben is a Red Bull aktuális autóját fogja-e vezetni. Verstappen ugyan tavaly decemberben 2023-ig kötött szerződést csapatával, de minden bizonnyal szerepelnek benne olyan záradékok, melyek lehetővé teszik a távozását. A 23 esztendős versenyző viszont kijelentette, most úgy érzi, 2021 után is maradni fog.
Ebből a célból írtuk alá a megállapodást, és jó érzéseim vannak a csapatot illetően.
Ugyanakkor nem szoktam a szerződésemről beszélni, legyen szó a Red Bullról vagy bármi másról. Végül is a Red Bull és én is győzni szeretnénk, ezt a célt pedig közösen akarjuk elérni. Ezért gondolom azt, hogy ki fogom tölteni a szerződésemet.”
Felmerült, hogy Verstappen a Mercedeshez távozhat Hamilton vagy Bottas helyére, de a Red Bull pilótája egyelőre nem foglalkozik az ehhez hasonló szóbeszédekkel. „Nem sokat töprengek ezen, mert teljes mértékben erre a szezonra, valamint a hátralévő évekre koncentrálok a Red Bullnál. Utána pedig majd meglátjuk.”