Mercedes: Verstappen gyorsabb taktikát fog követni

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red BUll Racing, Bahreini Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - NOVEMBER 28: Pole position qualifier Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP talks with third place qualifier Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in parc ferme during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 28, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Hamad Mohammed - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Elégedettek a Mercedesnél a Bahreini Nagydíj időmérő edzése után, de Toto Wolff nem írta le Max Verstappen esélyeit. Valtteri Bottas a beállításokban keresné a lemaradása okát.

Az elmúlt évek során megszokottá vált, hogy a Mercedesek kisajátítják az első rajtsort, a Bahreini Nagydíj alkalmával azonban ez nem volt borítékolható. Max Verstappen ígéretes tempót diktált a harmadik szabadedzésen, a világbajnok istálló pedig a saját ütemtervükhöz képest lemaradásban volt, mert pénteken sok időt fordítottak a 2021-es gumik tesztelésére.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point, Charles Leclerc, Ferrari, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull, logó
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren

Ennek köszönhetően szombaton nem voltak magabiztosak az esélyeikkel kapcsolatban, és Toto Wolff csapatfőnök egyébként is számított arra, hogy a szezon vége felé a Red Bull kemény ellenfél lesz.

– nyilatkozta az időmérő előtt a Sky Sportsnak. – Számítottunk arra, hogy a Red Bull a szezon vége felé megközelít minket, a becsléseink szerint Portimaóban meg kellett volna előzniük minket, de tartjuk magunkat. Az elmúlt évek során lehetett látni, hogy a Red Bull mindig közelebb ér és futamokat nyer.”

Bahreinben ezúttal az idők nem ezt mutatják, Lewis Hamilton bő 0,4 másodpercet vert a 3. helyezett Verstappenre, Wolff viszont elismerte, nem voltak biztosak abban, hogy a Red Bull versenyzőjében mennyi tartalék rejlik, és a versenyen is arra számít, hogy Verstappen kemény ellenfél lesz.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point, Charles Leclerc, Ferrari, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull, logó
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren

„A holnap elég trükkösnek ígérkezik; Verstappennek van egy második kemény keverékű gumiszettje, és valószínűleg a közepes-kemény-kemény stratégiát követi majd, ami papíron a leggyorsabb, de mindent meg fogunk tenni, hogy méltó ellenfelek legyünk. Izgalmas verseny lesz” – nyilatkozta az osztrák üzletember.

Wolff álláspontjával Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke is egyetértett, a brit mérnök

örült, hogy mindkét autójuk a közepes keverékű gumikon kezdi majd a versenyt,

de ő is kiemelte, hogy több csapatnál is maradt pluszban kemény abroncs. Shovlin „átlagosnak” nevezte a pénteki versenyszimulációik eredményeit, de hozzátette, módosítottak a beállításokon.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point, Charles Leclerc, Ferrari, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull, logó
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren

„A futamon remélhetőleg kordában tudjuk tartani a gumik hőmérsékleteit. Ezen a pályán lehet előzni, nagy szerepet játszik a stratégiában a gumikopás, és nagy hátrányból is megoldható az elévágás, ami izgalmassá teheti a futamot.”

Hamilton 98. F1-es pole pozíciója kapcsán Shovlin elmondta, „komoly lecke” volt a brit pilóta szereplése, külön kiemelte, hogy küszködtek a megfelelő balansz eltalálásával, a hétszeres világbajnok viszont úgy érezte, a világbajnoki küzdelem lezárása után felszabadultan vezetett, élvezte a versenyzést és örömét lelte abban is, hogy finomították a beállításokat.

Nem volt ennyire lelkes csapattársa, Valtteri Bottas, aki ugyan hozta a 2. helyet a Mercedesnek, de bő 0,2 másodperces hátránya láttán tanácstalannak tűnt.

„A második Q3-as köröm igazából elég jól sikerült, de ilyenkor jön a neheze, mert az ember úgy érzi, mindent kihozott az autóból, és mégis marad benne idő. Nem hibáztam és az utolsó köröm jónak tűnt, úgyhogy este rá kell jönnünk, hogy milyen téren javulhatnánk. Lewis és én más irányba indultunk el az autók beállítása terén, ez szerepet játszhatott.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!