BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 21: Romain Grosjean of France and Haas F1 looks on in the paddock during day three of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Romain Grosjean bízik benne, hogy a költségvetési plafon bevezetésével több olyan ülés lesz a Forma-1-ben, amely a legjobb pilóták számára is vonzó lehet. A francia versenyző a maga részéről nem zárja ki, hogy egy nap visszatérjen a Renault-hoz.
Ugyan a 2020-as F1-es világbajnokság csak jövő héten fog elindulni, a pilótapiac már mozgásba lendült, és néhány hely már elkelt 2021-re. Ez viszont még csak a kezdet volt, és ha más nem, a Renault biztosan igazolni fog egy új versenyzőt a McLarenhez távozó Daniel Ricciardo pótlására.
Ami az eddigieket illeti, Romain Grosjean ismét elmondta, hogy néhány szereplő helyében másképpen cselekedett volna, de érdekes volt figyelni a fejleményeket. A Haas pilótája úgy véli, a Renault ülése vonzó lehet a jövőben, de bízik benne, hogy ez a kijelentés idővel számos istállóra igaz lesz.
Grosjean bízik benne, hogy a költségvetési korlát nagyobb versengést hoz a sportágba Forrás: Getty Images/Charles Coates
„Reméljük, hogy a költségvetési korlát bevezetésével minél több csapat megerősödik – nyilatkozta az ESPN podcastjában. – Úgy vélem, a Racing Point nagyon jó úton jár efelé, és a téli tesztek alapján igencsak versenyképesnek tűnnek, a Mercedesszel közösen remek munkát végeztek. Szóval a jövőben néhány csapatra érdemes lesz odafigyelni.”
Grosjean hozzátette, ami a pilótapiac további történéseit illeti, szerinte mindenki elég időt hagy magának a döntésre.
A Renault-nál több sztárpilóta szerződtetése is felmerült. Elképzelhető, hogy a Ferraritól távozó Sebastian Vettelnek az enstone-iak dobnak mentőövet, de ha Valtteri Bottast esetleg elküldi a Mercedes, akkor ő is kiköthet a csapatnál.
A legnagyobb szenzáció viszont kétségtelenül Fernando Alonso visszatérése lenne, akiről Cyril Abiteboul csapatfőnök korábban megerősítette, hogy ott van a Renault listáján.
Ennek fényében kevéssé valószínű, hogy az ötödik éve a Haas autóját vezető Grosjean jövőre visszatér ahhoz az istállóhoz, melynek színeiben 2009-ben debütálhatott, majd később tíz dobogós helyet szerzett az akkor éppen Lotus néven működő csapatnak.
A francia pilóta azonban nem zárta ki, hogy valamikor ismét a Renault volánja mögött üljön egy Forma-1-es futamon.
Grosjean 2009 második felében mutatkozhatott be a Renault színeiben Forrás: Getty Images/Mark Thompson
„Szép történet lenne, hiszen tíz évet töltöttem ott, a pályafutásom nagy részét ők finanszírozták, és én állhattam fel utoljára a pódiumra Enstone-ból – magyarázta. – Ezzel együtt az is jó lenne, ha a Haasnál maradnék, vagy éppen egy másik csapattal próbálkoznék. Ugyanakkor még egyetlen versenyen sem vagyunk túl, és máris a jövő évről beszélünk, ami elég furcsa.” Grosjean szerint előbb látniuk kell, hogy az autók hogyan teljesítenek, illetve ő maga azon a szinten van-e még, amelyen lenni szeretne. A továbbiakról pedig ennek függvényében lehet beszélni.
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.