A Mercedes megbízhatóbb motorral és új diffúzorral készül a szezonnyitóra
![Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Barcelona teszt 2020 6. nap](https://cdn.origo.hu/2024/02/Ox8acDy_ZpDI5pTTemxkO14EJI-CgqE3Yxx-1dKshJo/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQ0NzE0ODkzOGVjNzQ1NDk5NDU4MzE0YjE3YjJlZmZh.webp)
A Ferrari, a Honda és a Mercedes eltérő stratégiával készül az ausztriai idénynyitóra, legalábbis ami a motorfejlesztést illeti. A maranellóiak állítólag ugyanazzal az erőforrással vágnak neki a hétvégének, mint amit Barcelonában is használtak, a japánok pedig mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén előreléptek egy kicsit.
A Mercedes azonban a szünet során csak utóbbira koncentrált. A teljesítmény szempontjából a Brixworth-ben gyártott erőforrás talán ismét a mezőny legjobbjává vált, de az biztos, hogy az immár szabályos motort építő, de emiatt jelentősen visszaeső Ferrarit megelőzték.
A megbízhatósággal viszont nem volt minden rendben, hiszen a brackley-i istállónál elektronikai hiba lépett fel, a Williamset pedig jelentősen hátráltatták a technikai problémák. Emiatt a Mercedes ezek kijavítására és a megbízhatóság növelésére koncentrált, így már Melbourne-re is módosított valamelyest, Ausztriába pedig ismét új specifikációjú erőforrással érkezett, amit a grove-iak mellett a Racing Point pilótái is megkapnak.
Más a motorunk Melbourne-höz képest, mivel azóta megbízhatósági problémák léptek fel
– nyilatkozta az Autosportnak a Mercedes szóvivője. – Ezek Melbourne óta eltelt időszak termékei, leszámítva a gyárbezárást. Reméljük, ezáltal jó helyzetbe kerülünk ebben a rendkívül sűrű időszakban.
Az idénynyitón használt motor azért is kulcsfontosságú, mert azt már nem lehet jelentősen fejleszteni. A gyártók ugyanis mindössze egyszer növelhetik az MGU-K, az energiatároló rendszer, illetve vezérlőelektronika teljesítményét, ezen kívül csupán az FIA engedélyével lehet javítani a megbízhatóságon.
A Mercedes Ausztriában különösen félhet a meghibásodásoktól, hiszen a gyári istálló az elmúlt két évben emiatt szenvedett az alpesi futamokon.
2018-ban Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is feladta a versenyt, míg egy évvel később jelentősen csökkenteni kellett a teljesítményt annak érdekében, hogy ez ne ismétlődjön meg.
A Mercedes a motor mellett más fejlesztésekkel is készült a Red Bull Ringre. A brackley-iek új diffúzort és tükröket fognak bevetni a hétvége során, ellenben a hátsó szárny ugyanaz lesz, mint amit Barcelonában láthattunk.
A mai hivatalos sajtótájékoztatón Hamiltont is megkérdezték, hogy változott-e valami az elmúlt két szezonhoz képest. A hatszoros világbajnok szerint akkor sem voltak rosszak Spielbergben, pusztán a körülmények nem kedveztek nekik. Ami a mostani futamokat illeti, szerinte ezúttal nem lépnek fel hasonló hibák.
2017 óta sem vagyunk rosszak, de ez a pálya nagy kihívást jelent a magas elhelyezkedése és a hőmérséklet miatt, ennek következtében pedig nem tudtuk tökéletesen működtetni az autót
– jelentette ki. – Ennek ellenére szeretném azt hinni, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően idén jobb helyzetben vagyunk. Mindenesetre az idő majd választ ad a kérdésre.”