Sebastian Vettel nem rejtette el frusztrációját se a 70. Évforduló Nagydíja alatt, sem a verseny után. A futamot egy megpördüléssel kezdő négyszeres világbajnok nyíltan kritizálta a csapatát, amiért taktikájának szerinte „nem volt semmi értelme". Mattia Binotto csapatfőnök ezután finoman helyre tette Vettelt, és kijelentette: pilótája megforgása tehetett a gyenge szerepléséről, és nem a taktika. A Ferrarinál mindazonáltal szeretnének segíteni a küszködő négyszeres világbajnoknak.
Vettel az elmúlt két versenyhétvégén a közelébe sem tudott kerülni csapattársa tempójának, hátránya pedig olyan méreteket öltött, hogy sokak szerint kizárt, hogy mindez a két pilóta közötti különbséget mutassa, hanem inkább Vettel autójával nem stimmelhet valami. A némettől a Sky Sports riportere a vasárnapi futam után megkérdezte, hogy szerinte különbözik-e a két autó, mire Vettel egy „nem tudommal" felelt.
A négyszeres világbajnok rejtélyes lassúságának okát keresve Mattia Binottónak nekiszegezték a kérdést, hogy adott esetben elképzelhető-e egy kasztnicsere Vettelnél. Nem lenne példátlan a Forma-1 történetében az ilyesmi, de ehhez a megoldáshoz legtöbbször akkor folyamodnak, ha már tényleg kifogytak az ötletekből (kivéve persze, ha bizonyítottan megsérült a kasztni, és azért kell cserélni).
Binotto nem zárkózott el attól, hogy meglépik ezt, de a csapatra és Vettelre hagyta a döntést.
„Ez olyasmi, amit még nem vitattunk meg, de a megbeszélések tárgyát képezi. Szerintem ha ez segíthet, akkor nyitottak vagyunk rá. Miért ne?” – mondta a csapatfőnök.
Szerintem bármilyen segítség fontos számunkra és Sebastian számára,
azaz a csapat és a versenyző szemszögéből is, hogy megpróbáljunk jobban teljesíteni a következő versenyeken. Ez fontos, úgyhogy nyitottak vagyunk erre. A pilótára és a csapatra hagyom, hogy megvitassák a dolgot és döntsenek."
Vettel szerint az az igazán különös, hogy a Brit Nagydíj szombati napjának reggele óta nem volt képes semmilyen előrelépésre, miközben számos beállítás-változtatást kipróbáltak az autóján. Azt elmondta, hogy a legutóbbi versenyen mással próbálkozott, mint Leclerc, de így is lassabb volt.
Ezen a hétvégén egy kicsit nehezebb volt megítélni, hogy a kör során hol veszítettem időt hozzá képest, mert kissé eltérő leszorítóerővel ment a két autó.
De eléggé egyenletesen oszlik el a köridőveszteség a kör során, én főként az alacsony sebességű és a közepesen gyors kanyarokban szenvedek."
A Ferrari támogatásáról biztosította Vettelt Laurent Mekies sportigazgató is, aki még a verseny előtt nyilatkozott a négyszeres világbajnok küszködéséről.
Szerintem Sebastian senkihez sem fogható, ha a küzdőszellemről és arról van szó, hogy mindent meg kell próbálni, és a lehető legkonstruktívabbnak kell lenni annak megértéséhez, hogy miként lépjünk előre."
Vettel az időmérő után azt mondta, hogy „falba ütközött", magyarán ötlete sincs, hogy mit lehetne még tenni annak érdekében, hogy visszatérjen a tempója. „Szerintem azt értette ez alatt, hogy annyi mindent kipróbáltuk itt vele az elmúlt két hétben, amitől jobban érezte magát az autóban, a köridőben azonban mégsem jött a áttörés" – magyarázta Mekies.
„A kötelességünk, hogy megpróbáljunk mindent megtenni, amivel segíthetünk neki, és biztosra menjünk, hogy az autó javulásával a köridők is jobbak legyenek.
Nagyon értékes tagja a csapatnak, és nem olyasvalaki, akit hátrahagyhatunk. Ezért közösen keressük a hiányzó köridőt."
„Ahogyan a múlt héten kifejtette, nagyon kényelmetlenül érezte magát az autóban, és tapasztalatból tudjuk, hogy amint valaki elveszíti a magabiztosságát, az nagyon könnyen meglátszik a köridőben is. Akárhogy is, a megfelelő szellemiségben folytatta, a mérnökeivel pedig nagyon sok variációt megvizsgáltak az autó beállítását illetően. Ezután elértük, hogy sokkal elégedettebb legyen az egyensúllyal, de ez köridőben nem jelent meg, úgyhogy most ezt igyekszünk kielemezni."
Vettel azt mondta, reméli, hogy az utóbbi két versenyhétvége szenvedése után Barcelonában visszatérhet „a normális tempója".