Romain Grosjean tavalyi horrorisztikus bahreini balesete után sokan kritizálták a pályát biztonsági szempontból. Többen felrótták, hogy miért csak egy szalagkorlát volt a becsapódás pontján. Emellett annak elhelyezését is felrótták, hiszen a Haas majdnem 90 fokban találta el a falat, mielőtt átfúrta magát rajta.
Most kiderült, hogy az FIA egy szoftver segítségével igyekszik minimalizálni az ilyen típusú becsapódások hatását. Az általuk kiadott Auto Magazine-ban olvasható, hogy egy virtuális kocsival szimulálják,
hogy az irányítás elvesztése milyen sebességű ütközést eredményezhet, valamint a kocsi mozgásának irányát is próbálják meghatározni.
„A szoftver lehetővé teszi a pálya tervezői számára, hogy jobban megértsék a lehetséges becsapódás szögét az egyes kanyarokban, és a lehető legalkalmasabb korláttípust válasszák, hogy az elnyelje az energiát egy baleset esetén, és minimalizálja a pilótára ható erőket” – fogalmaz a kiadvány szövege.
Sőt, a szoftver már bizonyított is, a 2020-as Olasz Nagydíjon Charles Leclerc hatalmas baleset után szállt ki sértetlenül a Ferrariból. A monacói versenyző a Parabolicánál ment le a pályáról, majd rögtön utána elvesztette a kontrollt, és óriási sebességgel csapódott a falba.
Nem véletlen, hogy sérülés nélkül megúszta a balesetet.
A videóelemzés alapján a becsapódás szöge 27 fokban lett meghatározva. A korlát típusáról és helyéről az FIA a szimulációs szoftver segítségével döntött. Gondoskodtak arról, hogy az ütközés energiája sikeresen menedzselhető legyen ennél a szögnél, és a versenyző elkerülje a sérülést.”
Az FIA emellett a balesetek után, az autókon található szenzorok segítségével is igyekszik levonni a megfelelő következtetéseket, és fejleszteni a biztonságot. Lance Stroll mugellói balesetét például csupán egy kamera rögzítette, ám az FIA-nak így is sikerült kiderítenie, hogy pontosan mi történt az autóval.
A futam után a fedélzeti kamera alapján elemezték az esetet, ami megmutatta, hogy Stroll 270 km/h-nál vesztette el az irányítást, és 97 km/h-val találta el a korlátot.
A maximális lassulási erő 19G volt, a becsapódási szög pedig 48 fok.” A kiadványban hozzáteszik, hogy ennek segítségével a kutatók könnyebben megtalálják azt a határt, amit egy pilóta teste még képes kibírni sérülés nélkül.