BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 03: Romain Grosjean of France and Haas F1 walks in the Paddock with bandages on his burnt hands after his crash at the previous race during previews ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 03, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Romain Grosjean egyelőre nem döntötte el, hogy milyen formában folytatja a versenyzést életveszélyes bahreini balesete után, de annak örül, hogy a történtek révén a korábbiaknál pozitívabb megvilágításba került az F1-es pályafutása.
A tavalyi F1-es szezon legnagyobb hőse a lángok közül megmenekülő Romain Grosjean volt, aki az őt ért trauma ellenére is nyíltan, kedélyesen beszél a történtekről és hazatérése óta is rendszeresen posztol a gyógyulása fázisairól, beleértve olykor felkavaró képeket is a súlyos égés miatt még mindig sérült kezéről.
Grosjean néhány dobogós helytől eltekintve nem ért el komolyabb eredményeket az F1-ben, viszont többször is felhívta magára a figyelmet a kicsúszásaival, baleseteivel és az ellenfelek bírálatai miatt. Ezek miatt sok néző úgy vélte, hogy a francia pilótának nincs helye a mezőnyben, ennek a közösségi médiában is hangot adtak. Grosjean szerint azonban a baleset óta változott a helyet.
A baleset megváltoztatta az életemet, már nem tudok bemenni egy szupermarketbe, hogy bevásároljak
– utalt a L’Équipe-nek a rá irányuló figyelemre. – Korábban 900 ezer feliratkozóm volt, a baleset után néhány nappal már 1,4 millió, és a gyűlölködők is lenyugodtak egy kissé. Már nem beszélnek rólam olyan negatívan.”
A Haas volt pilótája szerint manapság már arra emlékszik a közvélemény vele kapcsolatban, hogy megmenekült a lángok közül, mert rátermett versenyző. Elismerte viszont azt is, hogy nem makulátlan a pályafutása. „Igen, csináltam hülyeségeket, nagy kockázatokat vállaltam, de
sohasem volt olyan gyors autóm, mint a Mercedes, mindig támadnom kellett.”
Grosjean balesete után többen is méltatlannak tartották, hogy a közvetítésben visszajátszották a történteket (bár neki ezzel nem volt problémája), Sebastian Vettel pedig úgy vélte, a pilóták nagyobb tiszteletet érdemelnek. Grosjean is elmondta, értékeli, hogy változott a megítélése, és azt is, hogy az emberek elkezdték megérteni, hogy a versenyzők milyen szenvedélyesek.
Galéria: Romain Grosjean F1-es pályafutása képekben - Galéria
1/41
PARIS - JANUARY 31: Team ING Renault drivers (back L-R) Lucas Di Grassi of Brazil, Romain Grosjean of France, (front L-R) Fernando Alonso of Spain and Nelson Piquet of Brazil pose with team principal Flavio Briatore and the new Renault R28 Formula 1 car in Renault Square on January 31 2008 in Paris, France (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
„Majdnem az életemet adtam azért, hogy három hellyel előrébb kerüljek, amikor a 19. helyen küzdöttem. Azok, akik korábban bíráltak engem, nem fogták fel, hogy mi mindig az életünket kockáztatjuk.”
Az már a baleset előtt eldőlt, hogy Grosjean szerződését a Haas nem hosszabbítja meg
és az F1-ben nem marad számára hely, úgy tűnt, hogy az IndyCarban folytatja a versenyzést. A történtek miatt még nem született döntés, de a téma továbbra is napirenden van. Úgy tűnik, Grosjean számára elsősorban az oválpályákkal járó veszély okozza a dilemmát.
„Egy hónapig azt mondogattam magamnak, hogy kihagyhatom a szezont és lehet, hogy egyáltalán nem fogok versenyezni, még akkor sem, ha nem örülnék ennek – árulta el. – Vannak dolgok, amiket sohasem fogok vállalni. Az IndyCar például nem rossz irány, de nem fogok oválpályákon versenyezni, még az Indy 500-on sem.”
Aztán hozzátette: „Legalábbis nem idén, de nem tudom, mit hoz a jövő. A baleset előtt semmi gondom nem lett volna azzal, hogy oválon versenyezzek, de most inkább várok ezzel.”