A Red Bull mellett a Forma-1-ből az idei szezon végén kiszálló Hondánál is remélik, hogy az idén meg tudják szakítani a Mercedes sikersorozatát, és világbajnokként mondhatnak búcsút a sportágnak. Hogy ez megvalósuljon, a japánok mindent bevetnek 2021-re, és még a 2022-re szánt fejlesztéseiket is előrehozták egy évvel. Ennek köszönhetően Tanabe Tojoharu, a gyártó F1-es technikai igazgatója szerint sikerült túlszárnyalniuk a tavalyi Mercedes-motort, ám hogy az ideinél jobbak-e, azt még ő sem tudja.
A Ferrari elleni csatározás minden korábbinál nagyobb fejlesztési ugrásba hajszolta 2020-ra a Mercedest, amely a tavalyi idényre olyan erőforrással állt elő, amelynek teljesítménye a riválisokat is meglepte. A címvédő természetesen az idei évre is fejlesztett, és elmondása szerint olyan innovációkat is beépített a 2021-es motorba, amelyeket korábban nem próbáltak ki élesben. A Honda azonban reméli, hogy ennek ellenére fel tudják venni velük a versenyt. „Tavaly nagy ugrást láthattunk a fejlesztéseikben. Nagyon nehéz megjósolni, hogy most mit csinálnak és ennek mi lesz az eredménye. Erre jelenleg nincs válaszunk" – nyilatkozta Tanabe a The-Race.comnak arról, hogy mivel készülhetett az idei szezonra a Mercedes.
Azt viszont tudja a szakember, hogy mennyit javult a Honda-erőforrás az idénre.
Úgy hiszem, hogy a Mercedes tavalyi szintjét túlléptük, de ez is a körülményektől függ. Arról viszont fogalmunk sincs, hogy mennyit fejlődött a Mercedes a holtszezonban.
Ez akkor fog kiderülni, amikor megrendezik az első időmérőt és versenyt."
A Red Bull három napos bahreini tesztjét a Honda szempontjából értékelő Tanabe elmondta, hogy az idei tesztelés „egyértelműen jobb volt, mint a korábbi években", és hogy a legerősebb motorüzemmódot is tesztelték és annak megbízhatóságával elégedettek voltak. Tanabe ugyanakkor hangsúlyozta, hogy három nap nekik sem volt elég arra, hogy minden kétséget kizáróan megbizonyosodjanak a motor megbízhatóságáról, és
akadtak kisebb, aggodalomra okot adó jelek is, amelyekkel foglalkozni kell az első futam előtt, de még így is kevesebb problémával szembesültek, mint várták.
„Remélem, hogy olyan pozícióban leszünk, amelyben harcolhatunk a Mercedesszel a világbajnoki címért, de tudom, hogy milyen erősek a technikai felkészültség, a kasztni, a motor, a versenyzők és a csapatmunka terén is. Egy kissé korai bármit is mondani mindössze három napnyi tesztelés után" – igyekezett féken tartani az elvárásokat a technikai igazgató.