Szinte nem volt olyan versenyző az Emilia Romagna Nagydíjon, aki ne követett volna el legalább egy hibát, így az élmezőny tagjai közül is sokan rontottak. Lewis Hamilton a falnak ment, Charles Leclerc a kavicságyba csúszott a felvezető körön, Carlos Sainz a futam első szakaszában esett-kelt, Sergio Pérez pedig a mezőny végére száműzte magát, miután a Villeneuve-sikánban a bukótérben landolt. De nemcsak nekik, hanem a versenyt magabiztosan nyerő Max Verstappennek is volt egy megingása, ami kis híján a győzelmébe került, szerencséjére azonban a mögötte érkező Charles Leclerc nem előzte meg.
Verstappen a piros zászlós megszakítást követő biztonsági autós újrarajt előtt csúszott meg, miközben befordult az első Rivazza-kanyarba. Lévén a Safety Car ekkor már a boksz felé vette az irányt és mindeni a nekirugaszkodásra készült,
ha a holland nem csak keresztbe állva lecsúszik a belső oldali bukótérbe, hanem ténylegesen meg is forog, biztosan elveszítette volna a vezető helyet.
Így azonban megúszta, hogy elmenjenek mellette, mindez azonban részben Leclerc udvariasságának is köszönhető.
Amennyiben ugyanis Verstappen mögött, a második helyen haladó Ferrari-pilóta a gázra lép és átugorja a hollandot, valószínűleg nem kapott volna büntetést. Ő azonban másképp döntött.
Megfontoltam, [hogy megelőzöm] de közben vissza is vettem. Visszatekintve szerintem a helyes döntést hoztam, mert szerintem legalább egy kerékkel végig a pályán volt.
Úgyhogy inkább lassítottam, mivel ahogy láthattuk, nem pördült meg teljesen. Gondoltam rá, hogy megelőzöm, de ekkor már túl késő volt, és már visszajött elém."
Leclerc a pillanat hevében ugyanakkor rosszul mérte fel a kicsúszás mértékét, a Red Bull ugyanis négy kerékkel elhagyta a pályát. A harmadik helyen érkező Lando Norris ezt jobban láthatta, és mint mondta, szerinte ő nem lett volna olyan rendes, mint Leclerc, és elment volna a keresztbe álló Red Bull mellett.
„Remek kilátásból néztem az egészet, eléggé vicces volt – nyilatkozta a McLaren versenyzője. – Véleményem szerinte Charles elmehetett volna mellette. Abban a pillanatban Max nem uralta az autót és balra tartott, Charles pedig nem fékezhetett csak úgy, hogy megálljon, előbb-utóbb el kellett volna mennie Max mellett, mivel ő a kanyar nagy részében orral a védőfal felé nézett. Nem tudom, talán meg kellene kérdezni a felügyelőket, hogy mi erre a pontos szabály, de
ha én lettem volna a második helyen, szerintem én megelőztem volna, mert akkor esélyem nyílik a győzelemre, úgyhogy megérte volna a kockázatot."
Hogy mi történik, ha Leclerc megelőzi Verstappent, csak találgatni tudjuk, de az tény, hogy a holland az első Safety Car-vonalig visszavehette volna az első helyet. Ez a bokszbejárat vonalában található, nem lett volna tehát sok ideje rá, de ha Leclerc ezután nem tapos rögtön a gázba (miután már ő vezetett volna, ő diktálhatta volna a tempót), akkor akár még bele is férhetett volna. Az már más kérdés, hogy a Ferrari esőre állított szárnyai és egyenesben látott sebezhetősége lehetővé tette-e volna Leclerc-nek, hogy megtartsa a vezetést.