A Ferrari február végén jelentette be, hogy 1975 után először ismét szerepelni fog a hosszú távú versenyzés legmagasabb géposztályában és 2023-tól gyári csapattal indul az idén életbe lépő Le Mans Hypercar kategóriában. A Le Mans-i 24 órással egy ideje kacérkodó, tavaly annak virtuális változatán versenyző Charles Leclerc ezt követően úgy nyilatkozott, hogy boldogan kipróbálná magát a legendás viadalon, a Ferrari GT-programjának vezetője azonban egyelőre óvatosan közelít a kérdéshez.
Miután hosszú éveken át nem vett részt a hosszú távú versenyeken, a Ferrari jó ideje GT-autókkal szerepel sikeresen Le Mans-ban és a sportautó vb-n, előbbiben 2019-ben is ők nyerték például a GTE Pro géposztályt egy 488 GTE-vel. „Most már jó néhány éve benne vagyunk a hosszú távú versenyzésben a kihagyást követően. 15 éve szerepelünk a sorozatban, 2023-tól pedig még jelentősebb lesz a részvételünk, hiszen visszatérünk a legmagasabb géposztályba. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a Ferrari múltja a hosszú távú versenyzésben gyökeredzik, történelmet írtunk itt, és fontos, hogy a jövőben vezető szerepünk legyen" – utalt a korábbi kilenc összetett győzelemre Coletta.
A kategóriagyőzelem az aktív Forma-1-es versenyzők számára azonban érthető módon nem annyira vonzó, így Ferrarival nem is láthattunk már jó ideje versenyezni olyan pilótát Le Mans-ban, aki mellette az F1-ben is érdekelt volt. A jövőben azonban – látva Leclerc lelkesedését – akár még ez is megtörténhet, noha Coletta egyelőre szkeptikus. „Ami Leclerc-t illet, nem lehetetlen összeegyeztetni a sportautó-világbajnokságot az F1-es programmal.
A probléma az, hogy a Le Mans-i 24 órás a világbajnokság része, a csapatokat pedig három pilóta alkotja. Hogy egy Forma-1-es pilótának helyet csináljunk, az egyik versenyzőnek félre kell állnia és otthon kell maradnia."
Amennyiben tehát Leclerc csak Le Mans-ban szeretne indulni (teljes szezont egyébként sem tudna menni a sportautó vb-n az esetleges F1-gyel történő dátumegyezések miatt), a Ferrari azzal a dilemmával szembesülne, hogy valamelyik állandó versenyzőjét meg kellene fosztania attól, hogy részt vegyen a világ leghíresebb 24 órás autóversenyén.
Coletta ugyanakkor nem zárta ki kategorikusan, hogy a monacói pilóta soha nem kaphat lehetőséget.
A jelenlegi felállásunk kielégítő, de semmi sem gátolja, hogy a jövőben változtassunk rajta vagy kiegészítsük azt.
Erről azonban még egy kicsit korai beszélni, még van két év addig, elsőként pedig az autóval kell foglalkoznunk. Azt akarjuk, hogy működjön és a legmagasabb szintre repítsen minket, amire velünk az élen mindenki számít."