A tavalyi fiaskó után az idei F1-es szezon sem a Ferrariról szól, de a Scuderia megkezdte a felzárkózást az élmezőnyhöz, és a McLarennel fej fej mellett haladva küzd a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért. Az olaszok esélyei a szezon utolsó harmadában várhatóan tovább javulnak, mert a szigorú szabályok közepette is új erőforrással terveznek rajthoz állni.
Az idei előírások szerint az erőforrások 2021-es specifikációján nem lehet változtatni, vagyis lényegében nem lehet motorfejlesztést végrehajtani a szezon során, ebből adódóan a Mercedes és a Honda teljesítményét is árgus szemekkel figyelik, de hivatalosan egyikük sem változtatott a beépített alkatrészeken.
A Ferrari viszont erre készül, és ezt meg is teheti annak köszönhetően, hogy
a Scuderia autójában még mindig a 2020-as erőforrás módosított változata üzemel,
vagyis tetszőlegesen még változtathatnak a specifikáción a 2021-es elemek bevezetésével. Az új változat bevetésének időpontja még kérdéses, de Mattia Binotto csapatfőnök szerint Monza előtt nem várható.
Ez Charles Leclerc esetében bonyolult helyzetet teremt, mert a monacói pilótának a Belga Nagydíjra új erőforrásra lesz szüksége, de az várhatóan még az eddig is használt típus lesz. Vagyis, a nagy teljesítményt igénylő spái pályán és talán két hét múlva, Monzában sem biztos, hogy a Ferrari már az erősebb motorral versenyezhet.
Nehéz verseny lesz a számunkra, mert 0,7 másodperc a hátrányunk, és ennek legalább 60 százaléka a motor miatt van.
„Lemaradásban vagyunk a legjobbakhoz képest, ezért pillanatnyilag a Mercedes és a Honda mögé tartozunk. Egy olyan pályán, mint Belgium, a szimulációink alapján nagyon sokat számít a motor és szerintem időmérős körön jelentős lesz a különbség”
A szabályok szerint a 2021-es szezonra a belsőégésű motort, a turbót, az MGU-H-t, az MGU-K-t és az akkumulátorokat is le lehetett cserélni, Binotto azt nem árulta el, hogy eddig miből szereltek be 2021-es fejlesztést, és mi várható a továbbiakban, de kijelentette: „Úgy gondolom, a szezon vége felé jelentős előrelépést fogunk tenni.”