A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Jövőre vakon fogják támadni a rázóköveket az F1-es pilóták

Forma-1, Barcelona, Pirelli, teszt, 18 colos gumi, 2022, Robert Kubica, Alfa Romeo
during Pirelli’s 18-inch tyres testing days from May 11 to 12, 2021 on the Circuit de Barcelona-Catalunya, in Montmelo, near Barcelona, Spain - Photo Xavi Bonilla / DPPI
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel a szimulátoros tapasztalatok alapján úgy véli, a nagyobb kerekek és a rajtuk lévő kerékfedők miatt jövőre nem fogják látni a pályán fekvő rázóköveket. A lassabb kanyarokban ugyanakkor jobbnak érezte a tapadást, mint az idei gumikkal.

Sebastian Vettel júliusban kapott ízelítőt a Forma-1-be jövőre érkező nagyobb, 18 colos felnire szerelt gumikról, melyeket egy "öszvér", azaz nem a 2022-es szabályok szerint épített autón próbált ki. Az Aston Martin versenyzője a Pirelli tesztjén több szempontból előrelépést látott a jelenlegi helyzethez képest.

„Hosszabban lehet a határon vezetni ezeken a gumikon anélkül, hogy túlmelegednének. Jobban használhatók a rázóköveken, és a lassú, illetve középgyors kanyarokban több tapadást nyújtanak. Úgy éreztem, az ilyen részeken gyorsabb voltam, mint a jelenlegi abroncsokkal" – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.

A német szaklap hozzátette, az új konstrukció alacsonyabb guminyomást tesz lehetővé, ezért is tapasztalhatta Vettel a javulást. Míg az idei gumikra Silverstone-ban 23-25 PSI-t írtak elő a biztonság miatt, ugyanott 20 PSI alatti értéket határoztak meg a jövő éviekre.

Van azonban hátulütője is a változásnak: „A nagyobb kerekek tovább rontják a kilátást" – mondta Vettel.

Utóbbit a szimulátoros élményeire alapozza, a berendezésben ugyanis már olyan virtuális autóval gyakorolt, amelynek kerekeire felszerelték az áramlásterelő kerékfedőket. Ennek célja, hogy az oldaldobozok felé kevésbé hatékonyan vezessék a levegőt a mérnökök és ezáltal ne okozzanak hátrafelé annyit turbulenciát, mint jelenleg.

Az Alfa Romeón próbálták ki először a 18 colos gumikat a pályán Forrás: Xavi Bonilla / DPPI/Xavier Bonilla/Xavi Bonilla

A Pirelli még egy tesztet végez a 2022-es gumikkal, szeptemberben az Alpine biztosít autót nekik, méghozzá vizes (fellocsolt) pályán.

Vettel hozzátette, a nagyobb kerekek mellett a tükrök is akadályozzák a kilátást. „A tartópilléreik útban vannak, jobb lenne őket a fejvédő glóriára szerelni" – mondta.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!