Minden követ megmozgatnak az F1-es csapatok a szoros világbajnoki küzdelemben, folyamatosan vizsgálják egymás műszaki megoldásait, hogy leleplezhessék a trükkjeiket vagy tanulhassanak belőlük. A Red Bull technikai főigazgatója, Adrian Newey a nyári szünetben azt mondta, a Mercedes ezt minden korábbinál magasabb szinten űzi, de úgy tűnik, ők sem maradnak ki ebből.
A német Auto Motor und Sport úgy tudja, a Red Bull kielemezte a Silverstone-ban gyűjtött GPS-adatokat, kifejezetten a Mercedesek kigyorsításaira koncentrálva. A Ferrarival közösen gyanítják, hogy egy kiskapu révén átvezetik a levegőt az intercooleren, ami így a külső hőmérsékletnél 10 fokkal is hidegebb lehet.
Az alacsonyabb hőmérsékletű levegő sűrűbb, így nagyobb mennyiségű üzemanyagot égethetnek el a kigyorsítások során, ami előnyt jelenthet a Mercedesnek, úgy is, hogy az autó csúcssebessége nem lesz gyanúsan magasabb az ellenfelekénél. A szaklap 20 lóerőre becsülte az eljárás révén elért többlet teljesítményt.
Azt egyelőre nem tudni, hogy ez szabályos-e, de az AMuS szerint a Red Bull tisztázná ezt az FIA-val, ezért hivatalos állásfoglalást kértek a szövetségtől. Lehetséges, hogy az ügy már a hétvégi Holland Nagydíjon napirendre kerül, legalábbis Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is részt vesz az FIA pénteki sajtótájékoztatóján.
A Red Bull az idei, aerodinamikai szabályváltozásoknak és a fejlesztéseiknek köszönhetően gyorsabbnak tűnik a Mercedesnél, de a címvédő a Brit Nagydíjon visszavette a kezdeményezést, ekkor Lewis Hamilton megszerezte a pole pozíciót és megnyerte a versenyt is, igaz, vitatott körülmények között összeütközött Max Verstappennel, aki így kiesett.
Az F1-es hibrid erőforrások rendkívül bonyolult szerkezetek, de az idei évtől nem lehet a szezon közben módosítani a specifikáción (egy kivétellel), ezért egyelőre kérdéses, hogy mi lesz, ha a Mercedesnek változtatnia kell a motor működtetésén.