Véget ért a szezon utáni kétnapos tesztelés az Abu-dzabi Nagydíj helyszínén, így az F1-es csapatok hivatalosan is megkezdték a téli szünetet, noha azért a gyárakban még néhány napig folytatódni fog a munka. A Williams-istálló kivételével (nekik nincs a 2022-es gumik tesztelésére alkalmas öszvérautójuk) szerdán azonban még mindenki gyakorolt a Yas Marina-versenypályán, viszont egyedül a Haas körözött két autóval.
Ennek oka, hogy míg a Pirelli 2022-es, 18 colos felnire szerelt abroncsait két napon át nyüstölhették a csapatok, fiatal pilótát a 2021-es autójukba csak egy napon át ültethettek be. Mivel az amerikai istállónál kedden csak Mick Schumacher körözött az öszvér Haasszal, ma a tesztpilóta Pietro Fittiapaldi mellett az idei Forma-2-es szezon ezüstérmese, a Ferrari által támogatott Robert Svarcman vezetett, és végül megszerezte az első helyet.
Az orosz pilóta 40 perccel a tesztnap vége előtt autózta 1:25.348-as legjobbját lágy gumin, amivel közel fél másodperccel előzte meg a McLarennel a 2022-es Pirelliket tesztelő Lando Norrist.
Miután egyedül ő körözött idei autóval és idei gumikkal, az első helye még úgy sem meglepő, hogy a Haas 2021-ben toronymagasan a mezőny legrosszabb istállója volt.
Svarcman ideje egyébkánt több mint 3 tizeddel volt jobb a honfitársa, Nyikita Mazepin által az Abu-dzabi Nagydíj időmérőjén elért időnél, és csak 4 tizeddel rosszabb Mick Schumacher ugyanott teljesített körénéll, de ez csupán játék a számokkal, miután a körülmények merőben eltértek (a tesztet nappal, jóval felgumizottabb pályán rendezték).
Az idei McLaren módosított változatával köröző Norris több mint 100 kört tett meg, és különleges, LED-világítással ellátott futurisztikus felnitakarókat tesztelt.
Mögötte a harmadik helyen a reggel folyamán hidraulikai problémák által hátráltatott, a pályán lerobbanva a piros zászlókat előcsalogató, de így is 134 körig jutó Sebastian Vettel zárt a harmadik helyen az Aston Martinnal. A négyszeres világbajnok több mint két versenytávot teljesített, a legjobb körét pedig az utolsó öt percben érte el.
A negyedik helyen a 2019-es Mercedest zsinórban második napja tesztelő George Russell végzett. A 2022-es gumit használók között így a harmadik helyet érte el, de 6 tizeddel elmaradt Norristól. A jövőre Lewis Hamilton csapattársaként versenyző brit megjegyezte, furcsa volt neki, hogy most már nem tesztpilótaként vezette a Mercedest.
Furcsa érzés volt, mert számos alkalommal teszteltem már a csapattal versenyek után, a szezon végén, és most újra itt vagyunk, ez viszont az első alkalom, hogy a csapat versenypilótájaként teszem ezt.
Nagyszerű volt újra a srácokkal lenni és tanulni az új gumikról. Mindig kellemes élmény világbajnok autót vezetni, jelen esetben a 2019-es Mercedest a 18 colos Pirellikkel, amelyek látszólag pozitívan viselkednek."
Russell mögött Pierre Gasly végzett a 2020-as Alpha Tauri öszvérváltozatával. Őt Carlos Sainz követte a 2019-es, módosított Ferrari volánjánál, majd jött a másik spanyol, a mezőny legrégebbi autóját, a 2018-as, Alpine-ra festett Renault-t vezető Fernando Alonso.
Az utolsó három helyet sorrendben Csou Kuan-jü (2019-es Alfa Romeo), Sergio Pérez (2019-es Red Bull) és Pietro Fittipaldi (2019-es Haas) foglalta el. Csou-nak ez a második napja volt az autóban, kedden ugyanis még az idei Alfa Romeót vezette, mint fiatal pilóta, szerdán pedig Valtteri Bottast váltotta és folytatta a Pirellik tesztelését.
Az F1-es mezőny legközelebb február végén, Barcelonában lép pályára hivatalos teszten, amelyen először láthatjuk élesben a 2022-es autókat.