Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr gets out of his car after a crash during the second practice session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza, on September 11, 2021, ahead of the Italian Formula One Grand Prix. (Photo by MIGUEL MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
Carlos Sainz is érzi, hogy az utóbbi időben túl sokszor törte össze az autóját, ezért a Ferrari pilótája ígéri, egyhamar nem teszi ezt meg újra.
Amilyen sok dicséretet kapott a szezon első felében azért, hogy az idei szezonra csapatot váltó pilóták közül neki sikerült a leggyorsabban alkalmazkodnia új munkaeszközéhez, az utóbbi időben annyi kritika éri Carlos Sainzot a túl gyakorivá váló balesetek miatt. A hungaroringi időmérőn és a hollandiai harmadik szabadedzésen összetört Ferrarik után a spanyol pilóta Monzában is megrongálta az autóját, amikor a második szabadedzésen orral a falnak csapódott. Utóbbi esetet még a verseny után sem értette.
Miként Hollandiában, Sainz szerencséjére Olaszországban sem kellett kihagyja az időmérőt, illetve utóbbi esetben a vasárnapi rajtrácsról döntő sprintfutamot, de így is volt miért vakarnia a fejét.
Ez egyértelműen egy olyan baleset, amit el kellett volna kerülnöm, és amit továbbra sem értek és nincs rá magyarázatom
– nyilatkozta már az Olasz Nagydíj után. – Az autó a teljes hétvége során nagyon semlegesen viselkedett az Ascariban, de sokat küszködtem az egyensúllyal. Azt hiszem, továbbra is tanulási fázisban vagyok a kocsi megértésével kapcsolatban. Noha eléggé semlegesnek tűnik a kanyar közepén, óvatosnak kell lennem, amikor rálépek a gázra."
Sainz úgy véli, az említett három baleset nem függ össze.
„Szerintem három különböző balesetről beszélünk három különböző okkal. Zandvoortban egy kicsit lementem az ideális ívről és elveszítettem a kocsit, az nagyon is vezetői hiba volt. Budapesten pedig eléggé biztos vagyok benne, hogy a versenyzőként valaha megtapasztalt egyik legnagyobb széllökés ért."
Kezd túl sok lenni a baleset a spanyolnál Forrás: AFP/Miguel Medina
Ezzel együtt Mattia Binotto csapatfőnök már célzott rá, hogy a Sainznak itt lenne az ideje összerakni egy hibamentes versenyhétvégét, és a pilóta is érzi, hogy egy kicsit túl gyakorivá váltak az autótörések, ezért azt tervezi, hogy most egy ideig nem lesz hasonló. „Nem ideális a helyzet, mert az utóbbi időben túl sok javítást kellett miattam végrehajtania a szerelőknek és a csapatnak, de biztos vagyok benne, hogy egyhamar nem fog újra előfordulni és felállok ebből. És igen, tanulnom kell belőle és ki kell derítenem az okokat, mert ez nem ideális."
Az 1988-as Európa-bajnokságot Nyugat-Németországban rendezték, és az akkori nyolc város közül idén csak Hannover nem lesz házigazda, helyette Dortmund várja a csapatokat. Továbbá (hiszen idén 24 válogatott szerepel az Eb-n nem 8) az a Lipcse, mely 1988-ban még egy másik ország, az NDK része volt, illetve a fővárosi Hertha stadionja, mely ugyan a város nyugati részében található, de az újraegyesítés előtt sem az NDK-hoz, sem az NSZK-hoz nem tartozott.