Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc gives the thumbs up as he takes pole position after the qualifying session at the Monaco street circuit in Monaco, ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix, on May 28, 2022. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Edd Straw, a The Race újságírója kielemezte a monacói versenyző időmérős teljesítményét, amibe nagyon nehéz volt belekötni már az utóbbi években is, hát még most, amikor a Ferrari a legjobb egykörös tempójú autóval rendelkezik.
Hét hétvége alatt öt pole-pozíció és két második rajtkocka Charles Leclerc mérlege – vasárnaponként azonban ezeket mindössze két győzelemre és két második helyre tudta fordítani. A parádés időmérős teljesítménye viszont megkérdőjelezhetetlen. Az eltökéltségét mutatja, hogy Monacóban például rendkívül csalódott volt az első helye ellenére, miután Sergio Pérez balesete miatt nem tudta befejezni a kiválónak induló utolsó körét.
A hazai pályáján a karrierje 14. rajtelsőségét szerezte, amivel ugyan egyelőre csak 22. az örökrangsorban, de akár már az év végére bekerülhet a legjobb tíz közé
(jelenleg a 10. helyen Mika Häkkinen áll 26 pole-lal), mindezt huszonnégy évesen. Edd Straw, a The Race újságírója ezzel kapcsolatban írt véleményt.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 22, 2021
Bármilyen erős is idén a Ferrari egykörös tempója, ez akkor is lenyűgöző teljesítmény Leclerc-től, hiszen
már a korábbi éveiben is bizonyította, mennyire jól szerepel a kvalifikációkon, különösen ha nagy a tét számára, gyakorlatilag bármilyen időjárási körülmények között.
(Két komolyabb hibát lehet találni a pályafutása eddigi 88 időmérőjében: 2019-ben Bakuban csapta falnak a Ferrarit, tavaly pedig Monte-Carlóban ütközött a szalagkorlátnak – utóbbinál a pole meglett neki, ám másnap nem tudott elindulni a futamon.)
Straw kiemelte, hogy a monacóinak általában az utolsó köre a legjobb, mert
a túlmelegedett hátsó gumikat tökéletesen tudja kezelni, pontosan érzi, hogy mekkora tapadása van még nekik.
Ehhez persze óriási önbizalom is kell: Barcelonában így javított a Q3-ban az elrontott első köre után, és Miamiban is ezzel a képességével tudta a harmadik szektorban felülmúlni Carlos Sainzot. Ahogy az újságíró fogalmaz, Leclerc jó úton van ahhoz, hogy elérje a kockázat és a jutalom közötti tökéletes egyensúlyt, mindezt már egy finoman szólva is versenyképes autóval.
Straw rátért arra is, hogy meddig tartható ez a kimagasló teljesítmény.
Szerinte ha végig versenyképes autót adnak alá, akkor akár 10-15 évig is képes lehet még hasonlóra, mert a képessége nem fog csökkenni az idő múlásával, a tapasztalata és a technikai tudása pedig egyre inkább a hasznára válhat.
Az pedig, hogy a vele egyidős Max Verstappennel harcolhat akár a következő másfél évtizedben, a motivációját is bizonyosan fenntartja Leclerc-nek – mi pedig páholyból nézhetjük, hogy a szombati zsenialitását tudja-e vasárnaponként is kamatoztatni.