A háromszoros világbajnok holland pilóta a 2023-as idényben 22 versenyből 19-et megnyert, az idei szezont szintén elsöprő lendülettel kezdte, hiszen az első tíz futamban hét alkalommal is ő állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Legutóbb ez júniusban a Spanyol Nagydíjon fordult elő, az azóta eltelt nyolc versenyhétvégén viszont egyszer sem tudott győzni. 2020 óta ez a leghosszabb nyeretlenségi sorozat Verstappen pályafutásában – akkor 11 futamon át nem tudott diadalmaskodni.
A Red Bull teljesítményének visszaesésével továbbra is nyílt a bajnoki csata az egyéni és a konstruktőri pontversenyben. Hat nagydíjjal és három sprintfutammal a szezon vége előtt a McLarenes Lando Norris hátránya csupán 52 pont a címvédő Max Verstappennel szemben, miközben a hátralévő futamokon még maximum 180 pontot lehet szerezni.
A sprintfutamos formátum ellenére a tavalyi Amerikai Nagydíjra mintegy 420 ezer rajongó látogatott el az előző idényben. A COTA vezető elnöke, Bobby Epstein pedig úgy látja a számokon, hogy Verstappen és a Red Bull utóbbi hetekben látott gyengélkedése miatt megnőtt a jegyeladások száma, így idén is rengeteg szurkolóra számítanak. Epstein szerint mielőtt a McLaren újjáéledése segített volna beindítani az F1 2024-es szezont, a jegyeladások nem tűntek túl jónak.
"Úgy gondolom, hogy jól állunk a nagydíj előtt, bár a szurkolói szemmel nézve idén egy kicsit más volt az idáig vezető út. A jegyeladások akkor kezdtek igazán fellendülni, amikor Max nem nyert, és nyíltabb lett a verseny. Szóval nagy dicséret jár a szurkolóinknak és a közönségnek. Izgalmas látni, ahogyan alakul a szezon" - mondta Epstein az ESPN-nek.
Azt hiszem, ez lett volna a leggyengébb évünk a világjárvány óta eltelt négy évben.
De úgy gondolom, hogy összességében látunk egy kis tendenciát a jegyeladásokban minden eseményre. Ezt hívják hokiütőnek - az eladások csak a végén emelkednek".
"Régebben inkább egyenletes emelkedés volt, míg a koncerteknél is ezt láttuk, ahol több az utolsó pillanatban történő vásárlás, mint régebben. Úgy tűnik, hogy ez egy általános dolog, nem csak az F1-es jelenségre jellemző, de határozottan elmaradt a korábbi évekhez képest."
Az Amerikai Nagydíjra ezen a hétvégén kerül sor Austinban, ahol magyar idő szerint péntek este 23:30-kor rendezik a sprintkvalifikációt, majd szombat este a sprintfutamot és az időmérőt, vasárnap 21 órától pedig a futamot.