Hosszú ideje tudni lehet már, hogy az Audi 2026-ban érkezik meg a Forma-1-be, mégpedig a Sauber csapatának teljes felvásárlásával. Miközben az autót a svájci Hinwilben építik majd, a V6-os erőforrást az Audi neuburgi központjában gyártják. Jelenleg azonban nem túl rózsás a helyzet az istállónál, mert az idény 14. futama, a Belga Nagydíj után még mindig nincs pontjuk, Csou Kuan-jü 11. helye a legjobb eredményük a bahreini szezonnyitóról. Azóta három alkalommal tudtak a 13. helyen végezni, és egyelőre nagyo úgy tűnik, ők fogják az utolsó helyen zárni a 2024-es évet.
Az autójuk kifejezetten gyenge az időmérőkön és a gyors kanyarokban, egyelőre nem találják a megoldást a problémákra, miközben komoly átalakulások zajlanak a csapatnál.
A projektet 2022. decembere óta irányító Andreas Seidlt elküldték, a helyére pedig a korábbi Ferrari-csapatfőnököt, Mattia Binottót nevezték ki. A csapat képviselője, Alessandro Alunni Bravi beismerte, hogy akad némi feszültség a Saubernél.
"Normális azt a különbséget vizsgálni, ami a mostani formánk és aközött van, ahol 2026-ban lenni szeretnénk, mivel az Audi gyári csapatának a jelenlegi csapat az alapja. Nem aggódunk, de van némi feszültség, mert a megfelelő lépéseket kell tennünk, változtatni és jó irányba kormányozni az idei szezonunkat, emiatt van némi támogatás és némi feszültség is az Audi részéről" - idézte a motorsport.com a szakembert.
Nem akarom azt mondani, hogy aggódnak, de tudjuk, hogy irányt kell váltanunk és javítanunk kell az eredményeiken.
Mind együtt dolgozunk azon, hogy jobb teljesítményt nyújtsunk" - tette hozzá Alunni Bravi.
A 2026-tól az Audi gyári csapataként szereplő istálló egyik pilótája Nico Hülkenberg lesz, aki jelenleg a Haas alkalmazásában áll. A másik versenyzőt egyelőre nem jelentették be, a hírek szerint Valtteri Bottas maradására van a legnagyobb esély.